اقتصاد آنلاین
1400/06/03
19:43
صعود ارزش بازاری کروی در ماهی که گذشت / ارزش بازاری کروی با رشد هزار و ۲۵۰میلیارد تومانی همراه شد

ارزش بازاری شرکت توسعه معادن روی ایران در مرداد ماه ۱۴۰۰، بیش از هزار و ۲۵۰میلیارد تومان رشد داشت. همچنین کروی در این مدت از فروش بخشی از سهام خود در شرکت سیمان فارس، سودی ۹میلیارد تومانی کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی ؛ شرکت توسعه معادن روی ایران امروز با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، عملکرد خود در مرداد ماه ۱۴۰۰ را تشریح کرد. بر این اساس ارزش بازاری این شرکت در مرداد ماه، بیش از هزار و ۲۵۰میلیارد تومان صعود کرد. با این رشد، ارزش بازاری کروی در پایان ماه گذشته به ۹هزار و ۱۱۰میلیارد تومان رسید.


از میان صنایعی که کروی بخشی از سهام شرکت‌های آن را در اختیار دارد، گروه فلزات اساسی با افزایش هزار و ۲۱۰میلیارد تومانی، بیشترین رشد ارزش را تجربه کرد. گروه فلزات اساسی همچنان بیش از ۵۸درصد از پرتفوی کروی را به خود اختصاص داده است و در این زمینه پیشتاز است. بخش عمده این رشد به واسطه افزایش ارزش بازاری شرکت‌های کالسیمین، ملی سرب و روی ایران و فرآوری مواد معدنی ایران بود. گفتنی است این سه شرکت به تنهایی بیش از ۹۷درصد پرتفوی کروی را تشکیل می‌دهند.


همچنین ارزش بازاری گروه فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط، ۴۰میلیارد تومان و استخراج زغال سنگ، ۳۵۰میلیون تومان افزایش پیدا کرد.


گفتنی است کروی در مرداد ماه، سهام شرکت‌های کالسیمین، فولاد مبارکه اصفهان، بورس کالای ایران و ریخته‌گری تراکتور سازی ایران خریداری کرد. همچنین کروی ۴۵۰میلیون تومان سود سهام مجمع فولاد مبارکه را دریافت کرد.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


کروی
انتهای خبر

0
0