دنیای اقتصاد
1400/03/31
18:04
عرض اندام سینمای ایران در چین 🎞 ابوالفضل جلیلی کارگردان مطرح و معروف ایرانی، دوباره و البته پس از سال‌ها با ساخت یک فیلم سینمایی به جشنوار‌ه‌های م...

عرض اندام سینمای ایران در چین



🎞 ابوالفضل جلیلی کارگردان مطرح و معروف ایرانی، دوباره و البته پس از سال‌ها با ساخت یک فیلم سینمایی به جشنوار‌ه‌های معتبر سینمایی بازگشت و این بار در شانگهای چین جایزه بهترین کارگردان را گرفت.



🎞 ابوالفضل جلیلی در ایران به فیلم‌های نمایش داده نشده و البته جوایز متعدد و معتبرش از فستیوال‌های بزرگ جهان شناخته می‌شود. او تاکنون ۱۵ فیلم ساخته که هیچ‌یک در سینماهای ایران به نمایش درنیامده‌اند، البته فیلم اخیر امسال توانست طلسم را بشکند و مجوز اکران بگیرد. همچنین جلیلی از جشنواره‌های فیلم ونیز، لندن، سن سباستین، توکیو، لوکارنو، دوربان، مراکش، کرالا، رم و... جوایز متعددی گرفته و فیلم‌هایش موردتوجه قرار گرفته‌اند. این دو خصیصه او را به یکی از مطرح‌ترین فیلم‌سازان ایرانی تبدیل کرده است.



🎞 حالا این فیلم‌ساز پس از سیزده سال یک فیلم جدید به نام «مسیر معکوس» ساخته و با ارائه آن به جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای، بار دیگر موردتوجه قرار گرفته و جوایز کارگردانی و همچنین بهترین بازیگری اول مرد را برای فیلمش کسب کرده است.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/e۱۶۶۷۴



انتهای خبر

0
0