فرارسانه
1401/01/28
15:30
📆در معاملات روز یکشنبه فرابورس چه گذشت؟ (یکشنبه 28 فروردین‌ماه 1401) ✅تغییر مالکیت 6300 میلیارد تومان دارایی مالی 📌فرابورس ایران طی روزی که گذشت...

📆 در معاملات روز یکشنبه فرابورس چه گذشت؟ (یکشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱)



✅ تغییر مالکیت ۶۳۰۰ میلیارد تومان دارایی مالی



📌فرابورس ایران طی روزی که گذشت شاهد جابه‌جایی بیش از ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان انواع دارایی مالی در بازارها بود.



⭕️ به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز جاری، یک‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه، بالغ‌بر ۳.۵ میلیارد برگه سهام به ارزش بیش از ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در ۲۶۴ هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت.



☸️ نگاهی به معاملات با تفکیک ابزارها بررسی بازارها به تفکیک نشان می‌دهد امروز ۱۵۰۰ میلیارد تومان سهام خریدوفروش شده که حجم این معاملات بیش از ۲.۳ میلیارد برگه بوده است.



همچنین ۸.۵ میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش ۶۶۰ میلیارد تومان هم به ثبت رسید. در جریان عملیات بازار باز نیز ۳۲ میلیون برگه باارزشی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان، معاملات انجام شد.



☸️ نمادهای اثرگذار در آیفکس نمادهای آریا، شگویا، مارون، ومهان، فرابورس و شجم طی معاملات روز جاری با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل، رشد ۱۴۷ واحدی آیفکس را رقم زدند تا این متغیر در عدد ۲۰ هزار و ۳۹۰ قرار بگیرد. نماد وسپهر، تنها سهامی بود که با بیشترین اثر منفی بر شاخص، مانع رشد بیشتر آن شد.



بررسی‌ها از روند معاملات روز جاری نشان می‌دهد بیشترین تعداد دادوستدها در نمادهای آریا، کرمان، فرابورس، تجلی، وسپهر، شگویا و کزغال انجام‌شده و به‌این‌ترتیب نمادهای فوق عنوان پرتراکنش‌ترین‌های بازار را از آن خود کردند.



☸️ بهترین‌ها و بدترین‌ها همچنین سهامداران شاهد بیشترین رشد قیمت در نمادهای تلیسه، شکام، ولشرق، غگلستا، شاروم، غدیس و کپرور بود و در مقابل نمادهای زدشت، وسپهر، کوثر، ثالوند، بنو، ثرود و وهامون بیشترین کاهش قیمت را داشتند.




#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0