رمزارز نیوز
1401/05/02
14:00
یک ایرانی ۴ سال پیش فروپاشی ترا را پیش‌بینی کرده بود!

ماریانو کانتی (Mariano Conti)، توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذار و مشاور باتجربه‌ی اتریوم و رئیس سابق قراردادهای هوشمند… مطالعه مطلب ...

ماریانو کانتی (Mariano Conti)، توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذار و مشاور باتجربه‌ی اتریوم و رئیس سابق قراردادهای هوشمند MakerDAO، در توییتر خود بحثی را که در مورد نقص‌های طراحی ترا در آوریل ۲۰۱۸ مطرح شده بود، یادآوری کرد. به نظر می‌رسد مرگ ترا در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده بود.


آقای کانتی در توییتر، بیانیه‌ای که توسط کوروش یونسی، همکارش در MakerDAO منتشر شده بود را به اشتراک گذاشته است. در ۲۰ آوریل ۲۰۱۸، یونسی از معماری ترا و استیبل کوین آن به‌شدت انتقاد کرده بود.


در آن زمان، آقای یونسی در بیانیه‌ای به نقل از لیندا زی، فرد کهنه‌کار بلاکچین و قائم‌مقام سابق صرافی کوین‌بیس، ایده‌‌ی حمایت از استیبل کوین UST با توکن LUNA را رد کرده بود. وی گفته بود که پشتیبانی این طرح فقط با یک دارایی، بسیار شکننده است و اگر استیبل کوین و توکن اصلی آن به سمت صفر میل کنند، هراس سرمایه‌گذاران به‌راحتی مکانیسم مارپیچ مرگ را راه می‌اندازد.


او همچنین متذکر شده بود که اگر سرمایه‌گذاران وحشت کنند، LUNA و در پی آن ترا سقوط کرده و سپس هر یک به نابودی دیگری کمک می‌کنند. او با اشاره به تراژدی اولین استیبل کوین NuBits با پشتوانه الگوریتمی که در سه‌ماهه‌‌ی دوم سال ۲۰۱۶ از بین رفته بود، از اینکه همچنان برخی تیم‌ها به طرح‌های مشابه علاقه نشان می‌دهند، ابراز تعجب کرده بود.


چهار سال بعد، این پیش‌بینی به حقیقت پیوست و با برداشت گسترده از پروتکل Anchor، استیبل کوین ترا پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد. مارپیچ مرگ، قیمت‌های LUNA و UST را به نزدیک صفر رساند و ده‌ها صندوق ارز دیجیتال معامله‌کننده‌‌ی لونا منحل شدند.


انتهای خبر

0
0