همفکران
1400/07/06
09:07
تغییر سهام سهامداران عمده/ توجه به بانکی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها، شرکت سهامی بیمه ایران ۸ میلیون از سهام بانک خاورمیانه را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی ملت ۲ میلیون از سهام بانک ملت، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۲۸ میلیون از سهام بانک پارسیان، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یک‌میلیون از سهام پست‌بانک ایران و صندوق بازار گردانی تجارت ۱۶ میلیون از سهام بانک تجارت و صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی گروه دی ۲۵ میلیون از سهام بانک دی را خریداری کردند همچنین بانک سینا نیز خریدار داشت.


در دارویی‌ها صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تدبیرگران فردا بیش از یک‌میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کرد.


در فولادی‌ها، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۸ میلیون و شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس یک‌میلیون از سهام پارس فولاد سبزوار را خریداری کردند، همچنین شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا ۲ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب را خریداری کرد.


صندوق اختصاصی بازار گردانی پاداش یک‌میلیون از سهام اعتباری ملل را خریداری کرد. در سیمانی‌ها نیز تحرک خاصی رخ نداد، صندوق سرمایه‌گذاری سینا بهگزین بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان ایلام را خریداری کرد، شخص حقیقی نیز اقدام به خرید ۷ میلیون از سهام آلومینیوم ایران کرد.


در خودرویی‌ها شخص حقیقی مجددا بیش از یک‌میلیون از سهام محور سازان ایران‌خودرو را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری ارزش کاوان آینده ۲ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری رنا و شخص حقیقی یک‌میلیون از سهام سرمایه‌گذاری سایپا، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان بیش از ۳ میلیون از سهام تولید محور خودرو را خریداری کردند.


در پتروشیمی‌ها، شخص حقیقی ۴ میلیون از سهام پتروشیمی فارابی را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس نزدیک به ۳ میلیون از سهام صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و نزدیک به ۲ میلیون از سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان خریداری کرد و بیش از ۴ میلیون از سهام پتروشیمی تندگویان را بفروش رساند.




انتهای خبر

0
0