اقتصاد آنلاین
1400/02/13
14:36
کدال‌نگر ۱۳اردیبهشت۱۴۰۰ / بانک‌ها به تغییر نرخ تسعیر واکنش نشان دادند

پس از اعلام تغییر نرخ تسعیر بانک‌ها توسط بانک مرکزی، بانک‌ها در اطلاعیه‌هایی تاثیر این رویداد بر عملکرد خود را شرح دادند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاین – سهیل بانی ؛ کدال‌نگر ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.


واکنش بانک‌ها به تغییر نرخ تسعیر

بانک‌های تجارت (وتجارت)، پاسارگاد (وپاسار)، کارآفرین (وکار) و رفاه (ورفاه) اعلام کردند این تغییر سبب افزایش درآمدشان خواهد شد.


از سوی دیگر بانک‌های آینده (وآیند) و دی اعلام کردند تغییر نرخ تسعیر بر عملکرد آن‌ها بی تاثیر است. بانک‌های سامان و سینا نیز اعلام کردند در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت ناشی از این تغییر، آن را اعلام خواهند کرد.


افزایش سرمایه

«ولیز»: حسابرس قانونی شرکت لیزینگ ایران، افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی این شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی را تایید کرد.


«ملت»: مجوز افزایش سرمایه ۹۵۰درصدی شرکت بیمه ملت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد..


«ورفاه»: مجمع بانک رفاه کارگران با افزایش سرمایه ۷۲۶درصدی این شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کرد.


«قرن»: شرکت پدیده شیمی قرن اعلام کرد سازمان بورس و اوراق بهادار با تمدید ۳۰ روزه مجوز افزایش سرمایه این شرکت موافقت کرده ‌است.


«تمدن»: هیات مدیره شرکت تامین سرمایه تمدن پیشنهادی مبنی بر افزایش سرمایه ۱۷۲درصدی این شرکت از محل سود انباشته به هیات مدیره ارائه کرد.


«غمینو»: شرکت صنایع غذائی مینو شرق، از ثبت افزایش سرمایه ۷۵درصدی این شرکت از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی خبر داد.


«بنیرو»: مجوز افزایش سرمایه ۵۳۰درصدی شرکت نیرو ترانس از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.


«خمحور»: شرکت تولید محور خودرو از صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۴۰۰درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد.


«ولراز»: افزایش سرمایه ۱۸۰درصدی شرکت لیزینگ رازی از محل مطالبات و آورده نقدی ثبت شد.


«غدشت»: مجوز افزایش سرمایه ۱۱۷۵درصدی شرکت دشت مرغاب از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.


«قثابت»: شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان از صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۰۷۰درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد.


اطلاعیه‌ها

«تشتاد»: شرکت صنایع تولیدی اشتاد ایران، از افزایش بیش از ۱۰درصدی در نرخ برخی از محصولات خود خبر داد.


«لخزر»: شرکت صنعتی پارس خزر، اعلام کرد از قیمت همه محصولات شرکت به جز ماشین لباس‌شویی افزایش بیش از ۱۰درصد افزایش خواهد داشت.


پرداخت سود

«کی بی سی»: شرکت کی بی سی، در سال مالی منتهی به ۹۹.۰۹.۳۰، برای هر سهم ۱,۸۳۱ریال سود محقق کرده‌است که ۱,۶۵۰ریال از آن را ، بین سهامداران خود تقسیم خواهد کرد.


«سشرق»: شرکت سیمان شرق، برنامه زمان‌بندی پرداخت سود شرکت را اعلام کرد که طبق آن، سود سهامداران حقیقی این شرکت از تاریخ ۱۴۰۰.۰۲.۲۲ به شماره حساب‌های اعلام‌شده در سامانه سجام واریز خواهد شد.


«اپال»: شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس اعلام کرد، سود سهامداران حقیقی این شرکت از تاریخ ۱۴۰۰.۰۳.۰۱ الی ۱۴۰۰.۰۳.۳۰، به شماره حساب‌های اعلام‌شده در سامانه سجام واریز خواهد شد.


«دکیمی»: بنابر اعلام شرکت کیمیدارو، سود سهامداران حقیقی که مالک یک تا ۳۰هرار برگه سهم دکیمی هستند، در آذر ماه ۱۴۰۰و سود سهامداران با تعداد سهم بیشتر تا دی ماه ۱۴۰۰به شماره حساب‌های اعلام‌شده آن‌ها واریز خواهد شد.


«دکپسول»: شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، در سال مالی منتهی به ۹۹.۱۲.۳۰، برای هر سهم ۳,۷۹۳ریال سود محقق کرده ‌است که ۳,۵۴۵ریال از آن را ، بین سهامداران خود تقسیم خواهد کرد.


«وسپهر»: سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات سود سهام سال مالی منتهی به ۱۳۹۹.۱۲.۳۰ را از تاریخ ۱۴۰۰.۰۷.۰۷، به حساب‌های اعلام شده سهامداران حقیقی خود واریز خواهد کرد.


«هجرت»: شرکت پخش هجرت سود سهامداران حقیقی خود را از آذر ماه ۱۴۰۰، پرداخت خواهد کرد.


«پارسیان»: شرکت بیمه پارسیان اعلام کرد سهامداران حقیقی این شرکت می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۰.۰۸.۱۵، با مراجعه به کلیه شعب بانک پارسیان و ارائه کد ملی و کد بورسی، سود سود سهام سال مالی منتهی به ۱۳۹۹.۱۲.۳۰ خود را دریافت کنند.


«غشاذر»: شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی اعلام کرد سود سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند در تاریخ ۱۴۰۰.۰۴.۱۵ و از طریق سامانه سجام به حساب آنان واریز خواهد شد.


صورت‌های مالی

«غگیلا»: شیر پاستوریزه پگاه گیلان، صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۱۳۹۹.۱۲.۳۰ را منتشر کرد. طبق این اطلاعیه، «غگیلا» طی یک سال گذشته ۱۲میلیارد و ۴۲۰میلیون تومان سود خالص، شناسایی کرده ‌است که حاکی از افزایش ۶۴درصدی این مبلغ نسبت به سال گذشته دارد. به این ترتیب سود خالص هر سهم غگیلا ۶۲۱ریال رقم خورد.

انتهای خبر

0
0