مبین تحلیل
1399/10/05
17:11
گزارش هفته اول دی ماه هفته اول دی ماه برای بیشتر سبدها با مثبت همراه بوده و در اکثر نمادها شاهد رسیدن قیمت ها به دو هفته قبل یعنی قبل از ریزش هف...

گزارش هفته اول دی ماه




هفته اول دی ماه برای بیشتر سبدها با مثبت همراه بوده و در اکثر نمادها شاهد رسیدن قیمت ها به دو هفته قبل یعنی قبل از ریزش هفته گذشته بودیم. کوچکترهای بازار عملکرد بهتری از خودشون به نمایش گذاشتند که در بازهی ۷.۴٪ شاخص کل هموزن نسبت به بازدهی ۲.۳٪ شاخص کل مشهود بود. بهترین صنایع هفته جاری، #دارو ۱۱٪ ، #زراعت ۱۰٪ ، #غذایی ۹٪ و #رایانه ۸٪ بودند که بخش عمده این عملکرد ناشی از انتظارات تورمی و احتمال حذف دلار ۴،۲۰۰ تومانی بود.


گزارش های ماهانه شروع خوبی داشتند و به جز بعضی سهام خاص با فروش های نامنظم عمدتا روند متعادل یا رو به رشدی داشتند که در این بین نمادهای #شدوص ، #شیران و #دابور بیشترین درصد رشد فروش را نسبت به ماه گذشته و میانگین ۸ ماهه گذشته داشتند، البته تا پایان این هفته که نیمی از نمادها گزارش های ماهانه خود را ارسال کردند. #شفن هم در بین نمادها و صنایع بزرگ بازار، با رشد ۱۵٪ مبلغ فروش گزارش خوبی داشته است.


بازارهای جهانی از ابتدای هفته با اصلاح قیمتی شروع کردند ولی به سرعت در ۲ روز پایانی هفته برگشت قیمت را داشتیم و به هفته قبل برگشتیم؛ اصرار ترامپ بر افزایش بسته حمایتی و تایید هر دو حزب حاکم در کاهش شاخص دلار و رشد مجدد کامودیتی ها تاثیر بسزایی داشته است. این رشد و ثبات قیمتی در کامودیتی ها و نفت و محصولات پتروشیمی تا حدودی در گزارش آذرماه و بیشتر در گزارش های دی ماه دیده خواهد شد.



🔸شروع شاخص کل در ابتدا هفته با عدد ۱,۴۱۳.میلیون واحد و در پایان ۱,۴۴۷میلیون واحد معادل ۲ درصد رشد داشته است. اما شاخص هم وزن کار خود را ۴۳۶ هزار واحد شروع کرد و با رشد حدود ۷ درصد و به رقم ۴۶۸ هزار واحد رسید.



🔸ارزش معاملات این هفته نزدیک به ۷۷ هزار میلیارد تومان بوده است .حجم معاملات در هفته گذشته حدود ۶۲ میلیارد سهم بوده است که سهم #خودرو با ۵میلیارد برگه سهم و #خساپا با ۴.۷ میلیارد سهم، بیشترین حجم معامات هفته بودند .



🔸میانگین سرانه ورود هر معامله حقیقی در طول این هفته حدود ۳۴ میلیون تومان (نشانگر مطلوب) و سرانه خروج در حدود ۲۱۶۰۰ میلیون تومان می باشد. اختلاف بین سرانه خرید و فروش بیشتر از ۱۲میلیون تومان بوده است. که نسبت به هفته گذشته این اختلاف ۱۲برابر شده است. (نشانگر مطلوب)



🔸در طی پنج روز معاملاتی هفته اول این ماه تراز ورود پول به صندوق های ثابت منفی بوده است.(به جز یکشنبه) تقریبا ۲۵۰ میلیارد تومان خروج پول از صندوق های با درآمد ثابت داشته ایم. (نشانگر مطلوب)



🔸 علی رغم آمار ضعیف در هفته آخر آذر ماه به صورتی که خروج پول در سهام و ورود پول در صندوق های درآمد ثابت در هفته گذشته در هفته گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان پول وارد بازار سرمایه شده است. #ملت #برکت #کاما #شاروم بیشترین ورود پول حقیقی را در هفته گذشته داشته اند.



🔸#شاروم #کلر #غپینو #حآسا #فمراد سهام برنده این هفته با بیشترین بازدهی بوده اند.


➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0