بورس پرس
1399/11/16
00:00
معاملات مشکوک دو شرکت سرمایه گذاری استانی، پدیده شاندیز + ۱۲ نماد

در روز افت ۳۲ هزار و ۴۱۷ واحدی شاخص، دو شرکت سرمایه گذاری استانی، توسعه بین المللی پدیده شاندیز به همراه ۱۲ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام منفی آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۳۲ هزار و ۴۱۷ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۱۷۳ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۸.۵ و ۴.۳ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با داد و ستد بیش از ۱.۱ میلیارد سهم و ایران خودرو، بانک تجارت به همراه بانک پارسیان با تقاضای ۶۲۶، ۲۹۳ و ۲۰۵ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۰ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، شرکت کاغذسازی کاوه حاضر در بازار دوم بورس با رشد ۴.۷ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۱۱.۴ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های کاشی الوند، سرمایه گذاری استان گیلان، بیسکویت گرجی، سرمایه گذاری ساختمانی بین المللی نام آوران مهندسی ، سرمایه گذاری کردستان، شکر شاهرود، دارویی ره آورد تامین، توسعه بین المللی پدیده شاندیز، فرآورده های نسوز پارس، سرمایه گذاری مسکن الوند، لیزینگ رازی، آینده سازان بهشت پارس، سیمان داراب و تابان نیرو سپاهان مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور پدیده شاندیز، دو شرکت سرمایه گذاری استانی به همراه ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0