بورس پرس
1399/10/21
14:10
معاملات مشکوک یک پتروشیمی، قدیمی ترین شرکت، دو سرمایه گذاری + ۱۱ نماد

در روز رشد ۲۰ هزار و ۸۲۲ واحدی شاخص، یک پتروشیمی، قدیمی ترین شرکت بورس، تامین سرمایه بانک ملت، دو سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با بهبود تقاضا آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت نماگر بازار با رشد ۲۰ هزار و ۸۲۲ واحدی و کسب دوباره کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۱۱ و ۵.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا، ایران خودرو، بانک تجارت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه بانک صادرات با داد و ستد بیش از ۷۸۹، ۷۷۴، ۵۶۴، ۴۸۷ و ۲۸۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۱ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، شرکت تولید برق عسلویه مپنا حاضر در بازار دوم فرابورس با رشد ۳ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۵.۹ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سرمایه گذاری توسعه و عمران اردبیل، همکاران سیستم، توزیع داروپخش، کارتن ایران، هتل پارسیان کوثر اصفهان، پارس سرام، تامین سرمایه بانک ملت، بهداشتی ساینا، نفت پارس (قدیمی ترین شرکت حاضر در بورس از ۱۵ بهمن سال ۱۳۴۶)، مبین وان کیش، مس تکنار ، سیمان دشتستان، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق و پتروشیمی اصفهان مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور پتروشیمی اصفهان، قدیمی ترین شرکت بورس، تامین سرمایه بانک ملت، دو سرمایه گذاری به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0