تحلیل کاربردی هلالات
1400/04/14
08:23
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 14 تیر *صنایع و شرکت ها 1. رئیسی می گوید "از جمله اولین اقدامات دولت مردمی، آغاز نهضت مسکن سازی در روزهای ابتدایی ...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۱۴ تیر



*صنایع و شرکت ها


۱. رئیسی می گوید "از جمله اولین اقدامات دولت مردمی، آغاز نهضت مسکن سازی در روزهای ابتدایی دولت و تدارک تولید سالانه یک میلیون مسکن برای خانواده‌ها و خصوصا جوانان خواهد بود."



۲. قرن در یک شفاف سازی گفته "این شرکت جهت تکمیل و متنوع سازی سبد محصولات خود اقدام به تولید انواع خمیردندان با برند اکتیدنت و صابون جامد کرمی با برند اکتیو در گروه محصولات بهداشت شخصی نموده است. محصول خمیر دندان در گروه محصولات بهداشتی از جمله محصولاتی با حاشیه سود بالا به نسبت سایر محصولات شرکت میباشد که انتظار می رود سبب افزایش توان رقابتی و فروش شرکت گردد."



۳. شستا از فدراسیون شوتبال ۲ میلیون یورو مطالبات خود را همراه با جریمه دریافت کرد که جزئیات آن در کدال شفاف سازی شده است.



۴. در مجمع غکورش گفته شد " در صورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود بازار افغانستان را با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن و بازار عراق را با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن در سال پیش رو خواهیم داشت اما اینکه چقدر از ظرفیت این بازارها را می توانیم در اختیار بگیریم به وضعیت مارکتینگ بستگی دارد. او گفت مواد بسته بندی با دلار نیما و روغن خام با دلار ۴۲۰۰ تومانی تعیین می شود و برای تامین مواد اولیه مشکل نداریم. در صورتی که دولت این سیاست را کنار بگذارد فروش ریالی شرکت بالا می رود و حاشیه سود شرکت نیز افرایش می یابد."



۵. شرکت توگا از زیرمجموعه های مپنا به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سود رسیده در حالی که سال قبل کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان سود داشت.



۶. قیمت پایه محصولات پتروشیمی برای این هفته بر اساس دلار ۲۱۵.۹۴۴ ریالی تعیین شد.



۷. شکبیر در مجمع گفت "افزایش سرمایه تا پایان ماه آینده تقدیم بورس می‌شود و مجمع آن تا پایان مهرماه برگزار خواهد شد. در خصوص ظرفیت بیدبلند اگر به ۱۰۰۰ برسد در سودآوری ما تاثیر جدی خواهد داشت.



۸. مدیرعامل بورس کالا می گوید " بحث عرضه خودرو و زنجیره فولاد در بورس کالا هر روز مطرح است. در کالاهایی که سوبسیدی است ما نمی توانیم وارد شویم. سعی می‌کنیم هر محصولی که قابلیت عرضه در بورس کالا را دارد جذب کنیم."



۹. در مجمع فسازان گفته شد " برای تکمیل زنجیره تولید و دسترسی به مواد اولیه قراردادی برای دسترسی به معدن تنظیم شده و تا پایان سال اخبار خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد. سال جاری تولید ۱۹۵۰۰۰ تن شمش و ۵۰۰۰ تن قطعات برنامه ریزی شده است. نصب و راه اندازی ۴ کوره ۱۵۰۰۰ تنی در سال ۱۴۰۰ ر دستور کار است که دو کوره به ایران رسیده و در نیمه دوم مهرماه وارد مدار تولید می شود و دو کوره دیگر خریداری شده و تا بهمن و اسفند ۱۴۰۰ نصب و راه اندازی می شود"


۱۰. در مجمع کمنگنز گفته شد " در حال حاضر ۴ میلیون تن ذخیره قطعی داریم و ذخایر احتمالی شرکت تا عمق ۶۵۰ متری به ۵.۵ میلیون تن می رسد.با به کارگیری روش‌های پرعیارسازی در روند تولید درصد بازیابی ذخیره های کم عیار را به بیش از ۵۵ درصد رساندیم."



۱۱. وثنو قصد دارد ۴.۰۶درصد وساخت را که در مالکیت دارد، واگذار نماید.



۱۲. پارسیس تحلیل می گوید " NAV هر سهم وتوکا ۱۷,۴۵۱ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۴۹ درصد می باشد."



۱۳. پارسیس تحلیل می گوید " نسبت P/E ttm بازار در روز ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در سطح ۱۰.۲۷ مرتبه قرار دارد."



۱۴. در چین از صنایع شیمیایی این کشور خواسته شد تا کارخانه‌ها فعالیت خود را برای هوای پاک‌تر پیش از صدمین سالگرد حزب کمونیست چین در اول جولای کاهش دهند که این مساله باعث کاهش عرضه در برخی از محصولات و بهبود قیمت ها شده است.



۱۵. صنعت و معدن می گوید "قیمت PVC سی اف ار چین این هفته بدون تغییر با قیمت ۱۲۴۰ دلار در هر تن معامله شد. برخی منابع گفته اند که درخواست‌های تازه برای ماه آگوست، انتظار کاهش ۱۰۰ الی ۱۴۰ دلاری در هر تن را می‌دهد. اما برخی دیگر می‌گویند با اوج گیری تقاضا در بازارها به خصوص در بازار چین شاهد افزایش قیمت خواهیم بود."



۱۶. تقاضا برای محصولات پتروشیمی با کاهش محدودیت ها در سراسر هند بهبود یافته است. نتایج تندر جدید هند حاکی از آن است که کمترین قیمت پیشنهادی برای سواحل شرقی ۵۰۲ دلار و سواحل غربی ۵۱۰ دلار است.



۱۷. معاون امور اقتصادی استاندار تهران می گوید " مصوبه امروز این بود که شرکت‌های خودرو ساز در چارچوب قردادها و قوانین ظرف ۱۲۰ روز مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند. ما از قطعه سازان و خودروسازان می‌خواهیم که تنها به بانک‌ها اتکا نکنند، چون منابع مورد نیاز آن‌ها به ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که شاید بانک داران نتوانند آن را پرداخت کنند."



۱۸. واردات سنگ آهن چین طی ماه می نزدیک به ۹۰ میلیون تن تن بوده که از میانگین ماهانه امسال پایین تر است.




بخش دوم / ۱۴ تیر

انتهای خبر

0
0