دنیای بورس
1399/05/25
07:50
چرا قیمت اوراق تسه صعودی شد؟

قیمت اوراق مسکن صعودی شد.

به گزارش«دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: پس از کاهش‌های چند روز گذشته، قیمت هر برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (تسه) مجدد صعودی شده و قیمت هر برگ اوراق ۵۰۰ هزار تومانی تسه در چهارشنبه ۲۲مرداد ماه به‌طور متوسط حدود ۷۷هزار تومان ثبت شد. به این ترتیب برای وام ۱۰۰میلیونی خرید مسکن باید ۲۰۰ برگ اوراق با هزینه ۱۵ میلیون و۴۰۰هزار تومان تهیه کرد.


امتیاز تسهیلات مسکن شهریور۹۷ حدود ۷۵ هزار تومان، مهر ۹۷ حدود ۷۶ هزار تومان، آبان ماه ۹۷ حدود ۷۷ هزار تومان، آذر ماه ۹۷ حدود ۷۷هزار تومان، دی ماه ۹۷ حدود ۷۶ هزار تومان، بهمن و اسفند ماه ۹۷هم حدود ۷۶ هزار تومان ثبت شد. این رقم برای فروردین تا تیر ماه ۹۸ نیزبه حدود ۷۶ هزار تومان رسید. اما برای مرداد ماه به ۷۸هزار تومان وبرای شهریور و مهر به ۷۷هزار تومان و آبان و آذر به ۷۶ هزار تومان رسید. اما در نهایت در بازه زمانی فروردین تا تیر ماه به ترتیب ۷۸،۷۷،۷۸ و۷۴ هزار تومان رسیده است.


ارزش کل معاملات انجام شده حدود ۷۶۰ میلیون ریال و حجم کل معاملات انجام شده ۹هزار و۹۴۱ است. قیمت اوراق در روز ۲۲تیر ماه گذشته نیز ۷۸ هزار و۵۵۱ تومان بوده است که برای یک دوره به حدود ۶۶هزار تومان کاهش یافت.اما این روند نزولی دوام چندانی نداشته است. قیمت اوراق در فروردین و اردیبهشت ماه گذشته به ۸۰ هزار تومان رسید.گفته می‌شود عمده اوراق خریداری شده برای استفاده به بانک برگردانده نشده وبه نظر می‌رسد سفته بازی در این بازار نیز دلیلی بر گرانی باشد.


گرچه اعلام شده که بورس در پی اصلاح معاملات این اوراق در بازار مانند تغییر مبنا و دامنه نوسانات باشد اما در حال حاضر به نظر می‌رسد بازار نرخ‌های بالاتر از ۷۰ هزار تومان را ثابت قرارداده است.


انتهای خبر

0
0