بورس پرس
1399/10/18
00:00
معاملات مشکوک پدیده شاندیز، "بمپنا"، شرکت SME به همراه ۱۲ نماد

در روز افت ۳۹ هزار و ۵۴۲ واحدی شاخص، دو شرکت پدیده شاندیز و تولید برق عسلویه مپنا، سهم حاضر در بازار SME به همراه ۱۲ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام با فشار فروش آغاز به کار کرد به طوری که تاثیر تعیین قیمت پایه جدید شمش فولادی در بورس کالا توسط وزرات صنعت در نهایت منجر به افت ۳۹ هزار و ۵۴۲ واحدی نماگر بازار شد تا با عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۳۱۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان دهد.


به این ترتیب، بیش از ۱۰.۹ و ۱۵.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا، بانک تجارت، ایران خودرو، بانک صادرات به همراه بانک ملت با داد و ستد بیش از ۷۶۵، ۷۵۱ ، ۶۶۱ ، ۴۷۶ و ۳۴۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۵ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، شرکت توسعه بین المللی پدیده شاندیز حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس با افت اندک قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۴۷.۹ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های نورد و لوله اهواز، آذریت، مبین وان کیش، نیلی صنعت کرمان (شرکت حاضر در بازار SME) ، پارس سرام، سیمان فارس، تامین ماسه ریخته گری، آهن و فولاد میلاد، خودکفایی آزادگان، کشاورزی و کود زنجان، شیشه سازی مینا ، تولید برق عسلویه مپنا، به پرداخت ملت و تایدواتر خاورمیانه مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور شرکت پدیده شاندیز، تولید برق عسلویه مپنا، سهم حاضر در بازار SME به همراه ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0