فارس نیوز
1401/02/10
14:39
رشد ۱۰۶۰ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۶۰ واحد دیگر همراه شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی در نهایت با افزایش ۱۰۶۰ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۴۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۳۴۸۸ واحد به رقم ۴۱۵ هزار و ۱۱۵ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۵۸ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در بورس تهران بیش از ۹.۱ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۰۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۲۸۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.


امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۷ صدم درصد تقویت شد و این دو شاخص با معیار هموزن ۸۵ صدم درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۱۱ صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۷ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۲۵ صدم درصد افزایش یافت.


امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و برعکس نمادهای فولاد مبارکه، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و ایران خودرو بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل بورس با رشد ۵۹ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۹۷۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۵۸ هزار میلیارد تومان شد.


معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۳.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۱۷ هزار معامله و به ارزش ۸۹۶۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز نمادهای صنعتی مینو، هلدینگ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، نفت ایرانول، اعتباری ملل، نفت پاسارگاد، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای صبا تامین و پتروشیمی تخت جمشید بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.


سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید با احتیاط و مشورت و مطالعه انجام شود.


انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


انتهای خبر

0
0