سنا
1401/11/08
14:47
شاخص کل به ۱.۶ میلیون واحد رسید

در جریان معاملات هشتمین روز بهمن، شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۲۹۰ واحد (۱.۶۲ درصد) کاهش به رقم ۵۰۴ هزار و ۲۰۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۱۱ هزار و ۸۷۵ واحد (۰.۷۴ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز شنبه ۸ بهمن ماه، بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۵ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۶ هزار و ۷۹۲ معامله به ارزش ۷ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۳۹ هزار و ۴۱۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۳۰ هزار و ۸۰۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال، گروه بانک ها با ۳۶ هزار و ۱۶۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال و گروه شیمیایی ۳۶ هزار و ۵۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ۲۹۲ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۱۸۲ واحد، شرکت صنایع پترویمی خلیج فارس با ۱۳۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری سپه با ۱۱۷ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۱۰۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، بانک ملت با ۸۰۴ واحد، بانک پاسارگاد با ۷۱۲ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۶۸۴ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۶۵۶ واحد و شرکت صنعتی و مدنی گل گهر با ۶۵۲ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۸ اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۵۲ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.


همچنین بیش از ۷ میلیارد و ۱۳۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۹ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۴ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱۲ واحد، مدیریت انرزی امید تابان هور با ۱۰ واحد، شرکت بانک دس با ۸ واحد و شرکت داورسازی دانا با ۷.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


شرکت بیمه پاسارگاد با ۲۲ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱۱ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۱۰ واحد، شرکت شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۹ واحد و شرکت سنگ آهن گهر رمین با ۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0