تحلیل برای سود
1401/02/25
22:27
📝 گزارش بازار یکشنبه 25 اردیبهشت ماه 1401 🔴 شاخص کل بورس 25 امین روز از اردیبهشت ماه را با افت 5هزار و 431 واحد معادل 0.34 درصد به پایان رساند و د...

📝 گزارش بازار یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱



🔴 شاخص کل بورس ۲۵ امین روز از اردیبهشت ماه را با افت ۵هزار و ۴۳۱ واحد معادل ۰.۳۴ درصد به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۵۷۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. این شاخص بورسی استارت کار خود را با افزایش ارتفاع آغاز کرد اما دیری نپایید که با فشار فروش در گروه خودرویی دیگر نمادهای بازار نیز فشار فروش را تجربه کردند. در نیمه دوم شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد به طوری که به واسطه بهبود تقاضا در گروه خودرویی، از شدت عرضه در بازار کاسته شد و روند بازار شکل متعادل‌تری را به خود گرفت. شاخص هم وزن نیز همانند شاخص کل شرایط بهتری را در نیمه دوم تجربه کرد و با رشد ۳۲۵ واحدی در ارتفاع ۴۴۴ هزار واحد آرام گرفت و روز متعادلی را پشت سر گذاشت.



🔴 نمادهای «شپنا» « فملی » « فولاد» « شتران » بیشترین تلاش خود را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند و در مقابل نمادهای «وامید» « تاصیکو » « تیپیکو» « حکشتی » تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس ۸۷ واحد افت کرد و در سطح ۲۱ هزار و ۴۸۹ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای « آریا » «شگویا» «غصینو» «فزر» بیشترین تلاش خود را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند و در مقابل نمادهای «شرانل» «صبا» «تجلی» «کوثر» «پخش» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « اسیاتک » «خساپا» «شستا» «خودرو» «خگستر» «شپنا» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «کرمان» «فزر» «کرمان» « آریا » «فرابورس» «زقیام» «تلیسه» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۱۲،۲۸۴ میلیارد تومان بود که ۸،۶۰۱ میلیارد تومان آن (معادل ۷۰ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش ۹ درصدی را نشان می دهد تا به نوعی رکورد ارزش معاملات خرد از مهر ماه ۱۴۰۰ تاکنون شکسته شود.



🔴 حجم کل معاملات به حدود ۱۷ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۱ میلیون و ۲۴۳ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۳۳۲ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۸۶ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۲۴۶ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۵ درصد و حقوقی‌ها ۱۵ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۹ درصد و حقوقی‌ها ۱۱ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 در انتهای بازار امروز ۳۱۲ نماد در محدوده مثبت معامله شدند که ۱۴۰ نماد صف خریدی به ارزش ۴۱۸ میلیارد تومان و تعداد ۲۹۶ نماد نیز منفی بودند که از این عدد ۴۱ نماد صف فروشی به ۴۶ میلیارد تومان را تشکیل دادند.



🔴 تعداد صفوف خرید در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۹۲ نماد به ۱۴۰ نماد با ارزش ۴۱۸ میلیارد تومان (کاهش ۵۷ درصدی نسبت به روز گذشته) و تعداد صفوف فروش نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۶ نماد به ۴۱ نماد با ارزش ۴۶ میلیارد تومان (کاهش ۸۵ درصدی نسبت به روز گذشته) رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازاربه ۵.۸۰ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۹۹ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « خودرو و ساخت قطعات» « محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» « فرآورده‌های نفتی » «زراعت و خدمات وابسته» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خساپا» «سیمرغ» «خگستر» «شپنا» «خودرو » «غبشهر» «کدما» «شستا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات خرد به گروه‌های «خودرو» « محصولات کشاورزی و دامپروری » «غذایی» «سیمان، آهک و گچ» اختصاص داشت.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین حجم معاملات به گروه‌های « خودرو و ساخت قطعات» « محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر » « فلزات اساسی» « فرآورده‌های نفتی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خساپا» «شستا» «خودرو» «خگستر» «خپارس » «کرمان» «غبشهر» «تجلی» بیشترین حجم معاملات را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر » « حمل و نقل، انباداری و ارتباطات» « زراعت و خدمات وابسته » اختصاص داشت و در مقابل نیز، گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» «فلزات اساسی » « بانک‌ها و موسسات اعتباری » بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.

انتهای خبر

0
0