بورس پرس
1399/03/19
12:05
سه نماد بورس انرژی در فرابورس بسته و آماده بازگشایی در بورس شد

بورس تهران از توقف سه نماد معاملاتی شرکت بورس انرژی به علت پذیرش در این بورس خبر داد و اعلام کرد: زمان گشایش نمادها متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس اعلام کرد: نمادهای معاملاتی شرکت بورس انرژی (انرژی۱، انرژی۲ و انرژی۳) به دلیل پذیرش در بورس تهران متوقف شد. زمان گشایش نمادها متعاقبا توسط شرکت بورس اطلاع رسانی می شود.


براساس این گزارش، پیش از این مدیر پذیرش شرکت بورس تهران گفته بود:پذیرش شرکت بورس انرژی در بورس تهران در جلسه ۲۰ اردیبهشت مطرح و هیات پذیرش با استماع توضیحات نمایندگان شرکت و مشاور پذیرش در خصوص آخرین وضعیت و پس از بررسی مستندات و اطلاعات ارایه شده در امیدنامه و صورت های مالی با پذیرش سهام آن شرکت در بازار دوم بورس تهران مشروط به انجام اقدامات ذیل و ارایه مدارک و مستندات ذیربط قبل از درج نماد در فهرست نرخ های بورس موافقت کرد.


۱. جزییات کالای پذیرش شده در حال معامله و نحوه تفکیک بین بورس انرژی با بورس کالا در این خصوص در امیدنامه افشا شود.


۲. جزییات مربوط به اثرات ناشی از تغییرات قیمت نفت و سایر کالاها و عوامل اثر گذار و معاملات آنها در آیین نامه افشا شود.


۳. با توجه به مازاد درصد سهامداری برخی از سهامداران( ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) از میزان حداکثر درصد سهامداری تعیین شده در مقررات و اساسنامه بورس انرژی، مقرر شد نسبت به تعیین کلیه موارد مشابه و هماهنگی عرضه سهام آنها در روز بازگشایی نماد شرکت اقدام شود.


۴. قرارداد بازارگردانی با یکی از نهادهای دارای مجوز بازارگردانی منعقد و به بورس تهران ارایه شود.


۵. اطلاعات و صورت های مالی بصورت کامل طبق مقررات قانونی، استانداردهای حسابداری و گزارشگری مالی و آیین نامه ها دستورالعمل های اجرایی ابلاغ شده توسط سازمان بورس تهیه و در سامانه کدال افشا شود.


۶. اقدامات لازم در خصوص تجمیع یا عدم تجمیع نماد و نحوه بازگشایی در بورس تهران با هماهنگی سازمان بورس انجام و مستندات مربوط به بورس تهران ارایه شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0