بورس۲۴
1401/04/30
21:46
مدیر عامل ریل پرداز سیر در مجمع: ۷ درصد ناوگان واگن های لبه بلند کشور در اختیار ماست

در بین شرکت های هم گروه نیز در جایگاه خوبی قرار داریم بورس ۲۴ - مجمع عمومی عادی به طور سالیانه شرکت ریل پرداز سیر به منظور بررسی عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ این شرکت عصر امروز تشکیل جلسه داد...

مدیر عامل ریل پرداز سیر در مجمع: ۷ درصد ناوگان واگن‌ های لبه بلند کشور در اختیار ماست

بورس۲۴ : مجمع عمومی عادی به طور سالیانه شرکت ریل پرداز سیر به منظور بررسی عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ این شرکت عصر امروز تشکیل جلسه داد.


پور جعفر مدیر عامل ریل پرداز سیر در خصوص عملکرد مالی ۱۴۰۰ این شرکت گفت: از اقدامات صورت گرفته در سال مالی ۱۴۰۰ خرید واحد اداری در مشهد بندرعباس تنوع دهی به سبد مشتریان اضافه کردن ۱۳۵ واگن جدید به ناوگان سیر توسعه نمایندگی ها ایجاد تعامل با شرکت های همکار و حمل دو سر بار بوده است.


وی ادامه داد: از مشتریان ما می توان به ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، صبا فولاد خلیج فارس و شرکت پشتیبانی امور دام اشاره کرد.


او به شاخص های اثر گذار بر عملکرد شرکت اشاره کرد و گفت: شاخص بهره وری سالانه ناوگان ملکی در اختیار شرکت بالغ بر ۱.۲ میلیون تن بوده است که این میزان از متوسط صنعت ۱۵ درصد بالاتر بوده است و در بین شرکت های هم گروه نیز در جایگاه خوبی قرار داریم.


مدیر عامل ریل پرداز سیر در ادامه گفت ۷ درصد ناوگان واگن های لبه بلند کشور در اختیار ماست و ۱۱.۵۴ درصد تن کیلومتر حمل بار در این حوزه توسط ما انجام می شود.


او ادامه داد: همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کرد که به دلیل مشکلات موجود در صنعت تن کیلومتر بار ما در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشت. در صورتی که این میزان در کل صنعت با کاهش ۱۲ درصدی روبه‌رو بود که در این حوزه نیز عملکرد ما بهتر از متوسط صنعت بوده است.


پور جعفر گفت: سود عملیاتی شرکت در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است. این مهم علیرغم کاهش تن کیلومتر حمل بار محقق شده است که جبران این موضوع به واسطه اقداماتی بود که در راستای بهبود بهره وری پیاده سازی شد.


وی افزود: یکی از شاخص ها در عملکرد شرکت های حمل بار شاخص طول سفر است که تلاش کردیم قراردادهایی که منعقد می کنیم، طول سفر بیشتری به نسبت رقبا داشته باشیم. همچنین در یکی از شرکت های زیرمجموعه به نام کارخانه اصفهان توانستیم با اقداماتی که انجام دادیم حفظ آمادگی ناوگان را در سطح ۹۵ درصد حفظ کنیم که این موضوع نیز در صنعت عددی بالغ بر ۸۰ درصد بوده است.


وی به برنامه های سال ۱۴۰۱ نیز شاره کرد و گفت: از برنامه های استراتژیک ما توسعه ناوگان و بهسازی ناوگان در سیر می باشد. همچنین افزایش بهره وری و افزایش سهم بازار نیز از برنامه هایی است که به دنبال تحقق آن هستیم در حوزه خرید واگن های جدید نیز فعال شدیم و قرارداد خرید صد واگن با استفاده از منابع داخلی و تامین مالی در دستور کار ماست. همچنین قراردادهای سال ۱۴۰۱ ما نیز با مشتریان عمده شرکت های ذوب آهن، فولاد خوزستان و صبا فولاد خلیج فارس اجرایی شده است.


سهامداران در خصوص تاثیر افزایش حق دسترسی برنامه برای خرید لوکوموتیو و تعیین تکلیف خرید واگن از روسیه و موضوع درآمدهای ارزی سوال پرسیدند که رئیس مجمع اینطور پاسخ داد:


طبق قراردادی که با صاحبان بارداریم عینا افزایش حق دسترسی در قراردادها لحاظ شده و از این محل تاثیری بر هزینه های ما مترتب نمی باشد.


وی همچنین گفت: در خصوص تامین لوکوموتیو یکی از شرکت های زیر مجموعه ما دوازده دستگاه لوکوموتیو از مپنا خریداری کرده است که قطار کامل را در سیر داشته باشیم، اما با توجه به ملاحظاتی که راه آهن سراسری دارد فعلا این موضوع متوقف مانده است و در تلاشیم تا بحث در اختیار داشتن قطار کامل را نهایی کنیم.


او افزود: در خصوص خرید چهارصد دستگاه واگن از روسیه هم اعلام شد منتظر گشایش سقف اعتباری برای اخذ مجوز و تعیین تکلیف ثبت سفارش هستیم و به محض نهایی شدن موضوع این اقدام را عملیاتی خواهیم کرد. در خصوص بحث درآمد ارزی نیز با توجه به مشکلاتی که در نحوه انتقال وجوه خارجی وجود داشت فعالیت های خود را از فورواردری به کریری تغییر دادیم.


گفتنی است، مجمع ریل پرداز سیر در پایان از ۱۸۰ ریال سود محقق شده که با روند افزایشی به نسبت به سال قبل رو به رو بود، قدری بیشتر از ۱۰ درصد قانونی را تقسیم کرد. عدد معادل ۲۰ ریال به ازای هر سهم شرکت با توجه به برنامه خرید ۱۰۰ دستگاه واگن داخلی با هزینه ای در حدود ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان شرکت مابقی سود را برای این اقدام در شرکت حفظ کرد.

انتهای خبر

0
0