آکادمی هلاکوئی
1400/02/27
10:19
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

مدتی است که تلاش های پی در پی…

مدتی است که تلاش های پی در پی بیت کوین (BTC) برای عبور از مرز ۵۰۰۰۰ دلار بی نتیجه مانده است؛ این امر باعث شده است تریدرها پوزیشن های بیت کوین خود را برای سرمایه گذاری روی سایر آلتکون ها دامپ کنند. داده های جدید پلتفرم تحلیلی گلاسنود (Glassnode) حاکی از آن است که آدرس های نهنگی که بیش از ۱۰۰۰ BTC در اختیار دارند از حدود ۲۵۰۰ آدرس در ماه فوریه (بهمن) به ۲۱۰۰ مورد کاهش یافته است.


اگر سرمایه گذاران بزرگ همچنان به فروش دارایی های خود ادامه دهند، بیت کوین می تواند شاهد یک اصلاح شدید قیمت باشد، مگر اینکه سرمایه گذاران سازمانی بار دیگر وارد عمل شوند و در سطوح پایین، نسبت به خرید این ارز اقدام کنند. در حالی که مایکرواستراتژی روز ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) از خرید ۲۷۱ بیت کوین دیگر خبر داد، ظاهرا سایر سرمایه گذاران رویکرد انتظار را در پیش گرفته اند.


آمریتا اهوجا (Amrita Ahuja)، مدیر ارشد مالی کمپانی اسکوئر (Square)، در مصاحبه ای با Financial NewsSquare گفت: در این مرحله، این شرکت هیچ برنامه ای برای خرید بیت کوین بیشتر و افزودن آن به حدود ۸۰۲۷ بیت کوین قبلی خود ندارد.


اگر سایر سازمان ها نیز از خرید در سطح فعلی قیمت خودداری کنند، قیمت بیت کوین باز هم کاهش می یابد. با مشخص شدن این موضوع، در ادامه به بررسی نمودارهای قیمت ۵ ارز رمزنگاری شده برتر این هفته خواهیم پرداخت.


BTC/USDT


دیروز گاوها با ریزش قیمت بیت کوین تا خط گردن الگوی سر و شانه برای خرید این ارز اقدام کردند اما فیتیله بلند روی کندل استیک از ثبت سود در سطوح بالاتر حکایت دارد. به نظر می رسد احساسات حاکم بر بازار بیت کوین از خرید در هنگام افت قیمت به فروش با هر بار افزایش قیمت تغییر کرده است.


چارت1 بیتکوین 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر خرس ها بتوانند قیمت بیت کوین را به زیر خط گردن کشانده و در همین سطح حفظ کنند، الگوی سر و شانه (H&S) کامل می شود. سطح قیمت هدف برای این وضعیت، تراز ۳۱۶۵۳.۷۳ دلار است. شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۳۲۹۷ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) زیر ۳۶ ، نشان دهنده برتری خرس ها است.


هرچند، بعید است گاوها به راحتی تسلیم شوند. آنها تلاش خواهند کرد روند کاهشی این ارز را در منطقه حمایتی ۴۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار متوقف کنند اما در صورت عدم موفقیت آنها، این کاهش قیمت احتمالا بسیار شدید خواهد بود.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای ۵۱۵۵۰ دلار برسد، احتمالا جفت ارز BTC/USDT میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را خواهد دید. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از مقاومت ۶۰۰۰۰ دلاری نشان می دهد که گاوها به بازی برگشته اند.


چارت2 بیتکوین 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

بازگشت از سطح ۴۶۴۳۵.۰۲ دلار در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه متوقف شد. این نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار منفی است و تریدرها هنگام افزایش قیمت تا ۲۰-EMA دارایی های خود را می فروشند. اگر خرس ها قیمت را به زیر خط گردن این الگو بکشانند، احتمالا فشار فروش شدیدتر می شود.


با این حال، اگر گاوها دوباره از خط گردن دفاع کنند، این جفت ارز سعی خواهد کرد در سطوحی بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه قرار بگیرد. در صورت وقوع چنین اتفاقی، این رالی تا رسیدن به تراز ۵۱۵۳۸.۲۲ دلار ادامه می یابد؛ در این سطح گاوها با مقاومت سختی روبرو می شوند.


اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، این جفت ارز برای چند روز بین سطوح ۴۶۰۰۰ تا ۵۱۵۰۰ دلار تحکیم می شود.


XRP/USDT


در حال حاضر ریپل (XRP) در داخل یک مثلث متقارن در حال ترید شدن است، که معمولا به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می کند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از خط مقاومت مثلث هدایت کنند، این آلتکوین می تواند بالاترین قیمت ۵۲ هفته اخیر خود را دوباره در تراز ۱.۹۶ دلار لمس کند.


چارت1 ریپل - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از ۱.۹۶ دلار می تواند مرحله بعدی روند صعودی این ارز را آغاز کند که احتمالا تا رسیدن به سطح ۲.۶۸ دلار ادامه خواهد یافت. با توجه به اینکه RSI به منطقه مثبت صعود کرده است اما میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۴۳ دلار) هنوز رو به افزایش نگذاشته است، می توان نتیجه گرفت که خرس ها احتمالا به طور تهاجمی از این خط مقاومت دفاع می کنند.


اگر قیمت از این خط مقاومت کاهش یابد، جفت ارز XRP/USDT می تواند برای چند روز دیگر درون این بازه قیمتی باقی بماند. در صورتی که خرس ها بتوانند قیمت را به زیر این مثلث بکشانند، این جفت ارز روندی منفی را در پیش می گیرد. چنین حرکتی ممکن است قیمت را تا ۰.۸۸ دلار کاهش دهد.


چارت2 ریپل - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار ۴ ساعته، قیمت ریپل تا میانگین های متحرک کاهش یافته است. اگر این جفت ارز با قدرت از سطح فعلی بازگردد، با پیشنهاد خرید خوبی هنگام افت قیمت مواجه می شود. پس از آن، گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به بالای مثلث بازگردانند.


در مقابل، اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین های متحرک کشانده و در همان سطح نگه دارند، این جفت ارز می تواند تا ۱.۳۵ دلار و سپس تا خط حمایت مثلث سقوط کند. شکست قیمت زیر این حمایت می تواند نشان دهنده برتری خرس ها باشد.


DOT/USDT


روز ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت)، قیمت پولکادات (DOT) بالای سطح مقاومتی ۴۴ دلار شکسته شد و در همان سطح تثبیت گردید. گاوها همچنان به حرکت خود ادامه داده و قیمت را به رکوردی تازه در تراز ۴۹.۷۸ دلار رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. رزرو سود در این سطح، قیمت DOT را به زیر سطح شکست ۴۴ دلاری رسانده است.


چارت1 دات - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر گاوها در این سطح میدان را خالی نکنند، با هر بار افت قیمت فشار خرید افزایش می یابد. پس از آن، جفت ارز DOT/USDT می تواند بار دیرگ برای عبور از سطح روانی ۵۰ دلار تلاش کند.


اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را شروع کند که احتمالا تا مرز ۶۳.۶۸ دلار ادامه پیدا خواهد کرد. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹.۵۴ دلار) و قرار گرفتن RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است.


برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر ۴۴ دلار برسد، جفت ارز DOT/USDT می تواند تا نزدیکی میانگین های متحرک سقوط کند. شکست قیمت زیر این حمایت می تواند قیمت پولکادات را تا تراز ۳۲.۵۰ دلار کاهش دهد.


چارت2 دات - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خرس ها قیمت را به زیر ۲۰-EMA کشانده اند اما گاوها تلاش می کنند این حمایت را پس بگیرند. خریداران برای برتری یافتن در بازار باید قیمت را به بالای ۴۷ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، لمس مجدد تراز ۵۰ دلار محتمل خواهد بود.


از طرف دیگر، اگر قیمت نتواند از ۲۰-EMA بالاتر برود، از عدم حمایت خرید کافی در این سطوح خبر می دهد. این اتفاق می تواند قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهد. خط مسطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به سطح ۵۰ تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.


XLM/USDT


این روزها، استلار لومن (XLM) در تلاش است روند صعودی تازه ای را آغاز کند. گاوها روز ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) با افت قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۶۱ دلار) برای خرید اقدام کردند و دیروز قیمت این ارز را به بالاترین سطح ۵۲ هفته اخیر آن در ۰.۷۹ دلار رساندند. با این حال ، فیتیله بلند روی کندل استیک این روز، نشانگر ثبت سود در سطوح بالاتر است.


چارت1 استلار - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر خریداران بتوانند قیمت استلار را بالای ۰.۷۳ دلار نگه دارند، جفت ارز XLM/USDT می تواند به ۰.۸۵ دلار و حتی ۱ دلار برسد. میانگین های متحرک صعودی و قرار گرفتن RSI بالای سطح ۶۳ نشان می دهد که فعلا گاوها برتری دارند.


برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر ۰.۷۳ دلار برسد، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. بازگشت شدید این حمایت نشان می دهد که احساسات مثبت همچنان در بازار پابرجا هستند. پس از این، گاوها بار دیگر تلاش می کنند روند صعودی این ارز را از سر بگیرند.


اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شود، این دیدگاه مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان خواهد داد که تریدرها با عجله پوزیشن های خود را بسته و هنگام ریزش قیمت خرید نمی کنند. این می تواند منجر به افت قیمت تا SMA-۵۰ (۰.۵۳ دلار) شود.


چارت2 استلار - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته جفت ارز XLM/USDT شکل گیری یک الگوی سر و شانه معکوس را نشان می دهد. هدف قیمت در این شرایط صعودی، تراز ۰.۹۰ دلار است. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که در حال حاضر گاوها فرمانده هستند.


در طول یک روند صعودی قدرتمند، اصلاحات معمولا سطحی هستند. بنابراین، افت فعلی قیمت ممکن است در سطح ۰.۷۲ دلار به حمایت خوبی برسد. یک جهش شدید از این سطح می تواند احتمال از سرگیری روند صعودی استلار را تقویت کند.


در صورت افت قیمت و بسته شدن آن زیر خط گردن، این دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین حرکتی می تواند گاوها را به دام بیندازد و منجر به لیکوئید شدن پوزیشن های لانگ شود. پس از آن، ممکن است این جفت ارز تا ۰.۵۵ دلار کاهش یابد.


SOL/USDT


طی چند روز گذشته سولانا (SOL) در بازه ای بین ۴۰ تا ۴۹.۹۹ دلار در نوسان بوده است. تحکیم قیمت در نزدیکی نقطه اوج یک نشانه مثبت است زیرا نشان می دهد که تریدرها برای دریافت سود عجله ندارند.


چارت1 سولانا 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲.۸۶ دلار) شیبی صعودی داشته و RSI به سطوحی بالاتر از ۶۵ رسیده است. این وضعیت حاکی از آن است که مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری به سمت بالا است.


اگر گاوها بتوانند قیمت را در سطوحی بالاتر از سطح روانی ۵۰ دلار حفظ کنند، جفت ارز SOL/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. هدف بعدی در این روند صعودی تراز ۶۰ دلار و سپس ۶۹ دلار است.


برعکس، اگر قیمت نتواند بالای ۵۰ دلار نگه داشته شود، این جفت ارز احتمالا دوباره به این محدوده وارد شده و فاز تحکیم خود را برای چند روز دیگر تمدید می کند. اگر جفت ارز SOL/USDT به زیر ۴۰ دلار برسد، این دیدگاه مثبت فاقد اعتبار خواهد شد.


چارت2 سولانا 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار ۴ ساعته جفت ارز SOL/USDT می بینیم که دیروز گاوها قیمت را به بالاترین سطح قیمت در تراز ۵۲.۶۰ دلار رسانده اند، اما فیتیله بلند روی کندل استیک این روز نشان دهنده رزرو سود در سطوح بالاتر است. قیمت دوباره به زیر ۵۰ دلار کاهش یافته است اما ممکن است در تراز ۴۶ دلار با حمایتی قدرتمند روبرو شود.


بازگشت شدید این سطح نشان می دهد که تریدرها هنگام کاهش قیمت در حال خرید این ارز هستند. پس از آن، گاوها دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. شیب صعودی ۲۰-EMA و قرار گرفتن RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید برتری گاوها را نشان می دهد.


برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را به زیر ۴۶ دلار بکشانند، ممکن است جفت ارز SOL/USDT تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. چنین حرکتی فروش تهاجمی بالای سطح ۵۰ دلار را نشان می دهد که می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر در بازه ای محدود نگه دارد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0