ایبنا
1400/09/24
10:33
جزئیات اجرای مدل "تامین مالی اسلامی" توسط بانک رفاه کارگران

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: با هدف اشتغالزایی و ایجاد رونق اقتصادی، مدل "تامین مالی اسلامی" برای اولین بار در کشور از سوی بانک رفاه اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایبنا ، به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، اسماعیل لله‌گانی با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از شعبه مرکزی اسلام شهر، افزود: این مدل به صورت آزمایشی در ۷ استان دارای نرخ بالای بیکاری اجرایی و پس از رفع ایرادات احتمالی، نسبت به اجرای کشوری آن اقدام خواهد شد.



وی افزود: به زودی با دعوت از استانداران ۷ استان مذکور و تشریح ساز و کار و فرایند مدل تامین مالی اسلامی از سوی بانک رفاه کارگران ، عملیات اجرایی در قالب مشارکت عمومی رسما آغاز خواهد شد.



لله‌گانی با بیان اینکه مدل "تامین مالی اسلامی" برای اولین بار است که در کشور اجرایی می‌شود، خاطرنشان ساخت: کارگروه مشخصی به منظور اجرای مناسب و استاندارد این مدل در بانک رفاه کارگران شکل گرفته است تا ضمن بررسی جوانب مختلف کار اقدامات و راهکارهای لازم به منظور ارتقای پویایی و شفافیت مدل اجرایی ارائه شود.



وی با بیان اینکه مشارکت‌کنندگان در مدل تامین مالی اسلامی بانک رفاه کارگران در سود و زیان اجرای پروژه‌ها شراکت دارند، افزود: به منظور اجرای مناسب این مدل با تعدادی از علمای بزرگ کشور نیز مکاتبه کرده‌ایم و در حال جمع‌آوری نظرات این عزیزان هستیم تا اجرای این مدل هیچ‌گونه شبهه ربوی نداشته باشد.



مدیرعامل بانک رفاه کارگران تصریح کرد: با تامین سرمایه ‌در گردش واحدهای تولیدی، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام و احداث واحدهای جدید در قالب مدل تامین مالی اسلامی بانک رفاه، رونق اقتصادی در کشور شکل خواهد گرفت و به دنبال آن شاهد توسعه اشتغال پایدار خواهیم بود.

انتهای خبر

0
0