سهم گلچین
1400/12/13
12:14
✅خشکبار ایرانی چقدر و چند صادر می‌شود؟ 📌ایران در ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۱.۱ میلیارد دلار در چند گروه صادرات خشکبار داشته است. 🔹براساس این گزارش د...

✅خشکبار ایرانی چقدر و چند صادر می‌شود؟




📌ایران در ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۱.۱ میلیارد دلار در چند گروه صادرات خشکبار داشته است.



🔹براساس این گزارش در ۱۰ ماهه امسال در مجموع حدود ۵۱۵ هزار تن به ارزش حدود ۱.۱ میلیارد دلار برای چند گروه از اقلام خشکبار صادرات صورت گرفته است، البته این آمار تمامی اقلام را در برنمی‌گیرد.



پسته در صدر است



🔸بر این اساس، ۶۱۲ کیلو به ارزش ۶۶۰ دلار بادام هندی، ۲۷۴۸ تن به ارزش بیش از ۲۳.۲ میلیون دلار بادام با پوست، ۱۵ تن به ارزش بیش از ۵۴.۷ هزار دلار فندوق، ۴۲۶ تن به ارزش بیش از ۲.۵ میلیون دلار گردو، ۱۰۳.۳ هزار تن به ارزش بیش از ۶۲۱.۵ میلیون دلار پسته با پوست، ۱۵.۳ هزار تن به ارزش بیش از ۱۷۰.۷ میلیون دلار مغز پسته و ۶۴۷ تن به ارزش بیش از ۵.۱ میلیون دلار سایر پسته‌ها از ایران صادر شده است.



🔹اما در اقلام خشکباری دیگر نیز می‌توان به صادرات ۱۱.۲ هزار تن انجیر خشک با ۳۳.۹ میلیون دلار، مویز ۵۴۶ تن به ارزش بیش از ۱.۱ میلیون دلار، انگور خشک و کشمش ۱۲۱.۱ هزار تن به ارزش ۱۵.۶ میلیون دلار اشاره کرد.



🔸همچنین در ۱۰ ماهه امسال در سایر اقلام ۱۷.۵ هزار تن به ارزش ۳.۸ میلیون دلار، آلوخشک ۸.۶ هزار تن به ارزش بیش از ۲۱.۶ میلیون دلار صادر شده است. در این دوره سایر خشکبار ۵۱ تن به ارزش ۴۰ هزار دلار و سایر مرکبات ۹۷ تن به ارزش بیش از ۵۵.۸ هزار دلار بوده است. صادرات خرما در ۱۰ ماهه امسال ۲۴۸.۳ هزار تن به ارزش بیش بیش از ۲۱۶ میلیون و ۴۵۶ هزار دلار ثبت شده است.



متوسط قیمت صادرات چقدر است؟



🔹اما اینکه اقلام خشکبار ایرانی با چه قیمتی صادر می‌شود هم برای ۱۰ ماهه محاسبه شد که البته ارقام بدست آمده قابل تحلیل و بررسی از سوی فعالان حوزه و مسئولان مربوطه است.



🔸بر این اساس با توجه به میزان صادرات و ارزش آن می توان گفت که متوسط قیمت صادرات در ۱۰ ماهه امسال برای هر کیلو خرما کمتر از یک دلار، بادام هندی حدود یک دلار، بادام با پوست ۸.۴ دلار، گردو ۶ دلار، فندوق ۳.۶ دلار، پسته با پوست ۶ دلار، مغز پسته ۱۱ دلار، انجیر خشک سه دلار، مویز ۲.۱ دلار، انگور خشک و کشمش کمتر از یک دلار، زردآلو خشک ۲.۲ دلار، آلو خشک ۲.۴ دلار بوده است/کنفدراسیون صادرات

انتهای خبر

0
0