آکادمی هلاکوئی
1401/05/20
18:00
صدور حکم بین المللی برای بازداشت مالک بزرگترین صرافی رمزارزی در بلاروس

مقامات بلاروس اخیرا تحقیقات جنایی را علیه سه…

مقامات بلاروس اخیرا تحقیقات جنایی را علیه سه نفر از ساکنان شهر لیدا آغاز کرده اند که به مالک یک پلتفرم صرافی غیرقانونی کریپتو کمک کرده اند تا از پرداخت مالیات فرار کند. ولادیسلاو کوچینسکی (Vladislav Kuchinsky)، که Bitok.me (Bitok.by سابق) را به مدت دو سال مدیریت کرد، به “فرار مالیاتی در مقیاس بزرگ” متهم شده و در لیست تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار گرفته است.


کوچینسکی و نمایندگان او از این پلتفرم برای تسهیل خرید و فروش رمزارزها با پرداخت های نقدی و غیرنقدی استفاده می کردند. آن ها همچنین تبادل رمزارزها با یکدیگر را پیشنهاد کرده بودند. در مجموع، اپراتورهای بیتوک تقریبا ۸۰۰۰ تراکنش مربوط به رمزارزها را به مبلغ کلی بیش از ۲۹ میلیون دلار انجام دادند که باعث ایجاد خسارات تخمینی به میزان ۹ میلیون روبل بلاروس (بیش از ۳.۵ میلیون دلار به نرخ ارز فعلی) به بودجه دولتی، به دلیل فرار مالیاتی شده است.


مقامات مینسْک، پایتخت کشور بلاروس، همچنین خاطرنشان کردند که مظنونان از ابزارهای ناشناس سازی، سیم کارت های ثبت شده با هویت جعلی و حساب های کاربری در پلتفرم های رمزارزی خارجی که به آن ها اجازه می داد بدون احراز هویت فعالیت کنند استفاده می کردند. در نهایت، پلیس ها توانستند همه شرکت کنندگان در طرح صرافی رمزارزی را شناسایی کنند، مکاتبات آنها با مشتریان را رهگیری کنند و نقل و انتقال پول آنها را ردیابی کنند.


پلیس طی بازرسی های تجهیزات کامپیوتری، اسناد و مدارک را ضبط و مبلغ ۲۸۰۰۰۰ دلار پول نقد پیدا کرد. پلیس بلاروس همچنین توانست حساب های بانکی مورد استفاده متهم را در بلاروس و گرجستان که ۲ میلیون روبل (تقریبا ۸۰۰ هزار دلار) در موجودی آنها وجود داشت، را توقیف کند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: bitcoin.news


انتهای خبر

0
0