ایبنا
1400/11/16
13:58
تقویت بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۲۵۹ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۲۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۰۴ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به رقم ۳۲۱ هزار و ۸۹۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳۰۷ واحدی، عدد ۳۳۲ هزار و ۷۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۹۳ واحدی به رقم ۲۰۸ هزار و ۷۷۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۸۶۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۵۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳ هزار و ۳۸۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۹۴۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۴۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شتران، وبملت، وتجارت، شبندر و ومعادن با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان، شنفت و وپخش تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۹ هزار و ۹۵۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وآذر، چافست، ددام و کمنگنز بود. همچنین نماد معاملاتی غدشت(دشت مرغاب) با ۶.۰۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فنورد، خلنت، کپارس و بکاب قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0