بورس پرس
1401/05/11
00:00
جدیدترین محصول کادیلاک با خودرو الکتریکی مجهز و قیمت پایه ۳۰۰ هزار دلاری

کادیلاک برای رقابت با خودروسازان بسیار لوکس نظیر رولزرویس و بنتلی، محصول جدید ابرپیشرفته را با قیمت پایه ۳۰۰ هزار دلار آماده تولید و عرضه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وال‌استریت ژورنال، کادیلاک عکس و اطلاعاتی از مدل جدیدی منتشر کرده به نام سلستیک و قیمت پایه آن ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود و بعد از اضافه‌شدن امکانات سفارشی افزایش قیمت خواهد داشت. این نشان می‌دهد کادیلاک می‌خواهد در آینده با خودروسازان بسیار لوکس نظیر رولزرویس و بنتلی رقابت کند.


بر اساس این گزارش، کادیلاک تا اواخر دهه پنجاه میلادی، استانداردی برای ماشین‌های لوکس جهان بود اما در سال‌های اخیر بازار را به خودروسازان اروپایی و ژاپنی واگذار کرده و چند بار تلاش برای احیای دوباره این مارک ناموفق بود.


کادیلاک برای بازگشت به اوج از شکوه گذشته الهام گرفته و ادعا می‌کند سلستیک را با نگاهی به مدل الدورادو سال ۱۹۵۷ و مدل V۱۶ ساخت سال‌های دهه سی میلادی طراحی کرده است. مدل الدورادو در زمان خود از نظر تک بودن و قیمت با رولزرویس رقابت می‌کرد.


تصاویری که منتشر شده بسیار به مدل نهایی شبیه است. ماشین‌ها قرار است به صورت سفارشی و با دست تولید شود و مشتری می‌تواند تا حد زیادی ماشین را به سلیقه تغییر دهد. مثلا انتخاب رنگ نامحدود است و ماشین به هر رنگی که مشتری بخواهد ساخته می‌شود.


پیشرفته‌ترین فن‌آوری روز به سرنشینان ارائه می‌شود از جمله نمایشگر ۵۵ اینچی که روی داشبورد است و امکانی که می‌توان با آن بخش‌هایی از سقف شیشه‌ای ماشین را مات کرد.


سیستم خودرانی به نام اولترا کروز از جمله امکانات دیگر ماشین است که به راننده اجازه می‌دهد در برخی خیابان‌ها و جاده‌های خارج از شهر دست را از فرمان بردارد.


سلستیک دومین مدل الکتریکی کادیلاک خواهد بود. این شرکت در حال حاضر یک شاسی‌بلند الکتریکی به نام لیریک در محصولات دارد و اعلام کرده همه مدل‌های این شرکت تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهد شد.


دو کارخانه رولزرویس و بنتلی هم در حال ساخت ماشین‌های الکتریکی هستند. اولین مدل الکتریکی رولزرویس اواخر سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد. بنتلی هم قرار بود اولین مدل الکتریکی را اواخر سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند اما مدیر کارخانه هفته پیش اعلام کرد که فروش این مدل به سال ۲۰۲۶ موکول شده است.


زمان عرضه کادیلاک سلستیک اعلام نشده اما انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ به بازار بیاید.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0