مهدی رضایتی
1400/07/14
15:09
#پالایشی بررسی فرمول جدید: یک روش برای سنجش فرمول جدید این است که با عملکرد سال قبل مقایسه کنیم. یعنی اگر فرمول سال گذشته اعمال شده بود تخفیف نف...

#پالایشی



بررسی فرمول جدید:



یک روش برای سنجش فرمول جدید این است که با عملکرد سال قبل مقایسه کنیم. یعنی اگر فرمول سال گذشته اعمال شده بود تخفیف نفت بیشتر میشد یا کمتر؟



محاسبات جدول نشان می دهد متوسط نرخ سه منطقه (دوبی ، عمان و برنت) ۴۲.۶ دلار در هر بشکه بوده است. در حالیکه متوسط نفت تحویلی حدود ۳۶.۱ دلار. یعنی ۶.۵ دلار تخفیف در هر بشکه.



اگر فرمول فعلی را اعمال کنیم نرخ نفت تحویلی باید برابر با ۳۳.۱ میشد. بر این اساس اگر خطای محاسبه ارقام بالا کم باشد می توان ادعا کرد فرمول فعلی بهتر از مبنای محاسباتی سال گذشته است. چرا که موجب میشد حدود ۳ دلار تخفیف بیشتری به پالایشگاه داده شود.



جمع بندی کنیم انتظار داریم سود ناخالص سال ۱۴۰۰ بر حسب دلار نسبت به سال ۹۹ افزایشی باشد. یعنی احتمالا ۳ متغیر رشد ۲۰ درصدی دلار، رشد تخفیف و رشد کرک باعث می شود گزارش های بهتری را ببینیم. البته سال گذشته برگشت ذخیره هم بود که امسال اثر مثبت موجودی را داریم. هر چند پالایشی همیشه پتاسیل سورپرایز کردن را دارند.



*جدول فوق براساس محاسبات واحد تحلیل سبدگردان ثروت پویا انجام شده است.






انتهای خبر

0
0