فارس نیوز
1402/01/29
13:10
رکوردشکنی جدید بورس تهران / افزایش ۳۶ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رکوردشکنی جدید و افزایش ۳۶ هزار و ۱۴۷ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۳۶ هزار و ۱۴۷ واحد به رقم ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۴۳۴ واحد رسید که در نوع خود یک رکورد جدید به شمار می‌رود.


شاخص کل هموزن نیز امروز با افزایش ۱۶ هزار و ۴ واحد به رقم ۷۵۶ هزار و ۶۶۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۸ میلیون و ۶۱۱ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران حدود ۲۴ میلیارد سهام در قالب ۱.۱ میلیون معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۴۷۷ واحد داد و ستد کردند.


همه شاخص‌های بورس امروز سبز بودند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۵ درصد رشد کردند و شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۲.۱ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۱.۶ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۶ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس با ۱.۴ درصد افزایش همراه شد.


امروز نمادهای سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت، هلدینگ معدنی خاورمیانه، شستا، ایران‌خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.


در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۳۵۶ واحد افزایش به رقم ۲۹ هزار و ۳۰۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۴۹ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۵۴ هزار میلیارد تومان شد.


به این ترتیب ارزش روز شرکت‌های بورسی و فرابورسی به بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شد که با احتساب دلار آزاد به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.


معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۱۰ میلیارد سهام در قالب ۵۶۳ هزار معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۶۲ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز نمادهای جهان فولاد سیرجان، پالایش نفت لاوان، ایرانول، بانک دی، نیرو برق دماوند و بهمن دیزل به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند. و نماد پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0