ارز دیجیتال
1399/12/03
14:01
ایلان ماسک: قیمت بیت کوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسد

ایلان ماسک با تاکید بر آنکه او یک مهندس است و نه یک سرمایه‌گذار، در توییتر نوشت که قیمت بیت کوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسد. او در ادامه نوشت که نگه‌داری بیت کوین عاقلانه‌تر از نگهداری پول نقد است...

ایلان ماسک با تاکید بر آنکه او یک مهندس است و نه یک سرمایه‌گذار، در توییتر نوشت که قیمت بیت کوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسد. او در ادامه نوشت که نگه‌داری بیت کوین عاقلانه‌تر از نگهداری پول نقد است.


به گزارش بیت کوین داتکام، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر‌عامل صرافی بایننس، پنجشنبه پس از افزایش تقاضا برای دوج کوین در این صرافی با بلومبرگ مصاحبه کرد. او در این مصاحبه درباره علاقه ایلان ماسک به دوج کوین صحبت کرد.


ژائو با اشاره به اینکه ما در یک جهان غیر‌متمرکز و آزاد هستیم با بیان اینکه هر فردی می‌تواند هر چیزی را دوست داشته باشد، اعلام کرد که از علاقه ایلان نسبت به دوج کوین شگفت‌زده شده است. او در ادامه گفت:


ماسک می‌تواند دوج کوین را به هر دلیلی دوست داشته باشد.


مدیر عامل بایننس با تاکید بر عدم ارتباط ماسک با دوج کوین اشاره کرد که شرکت خودرو‌های الکتریکی ایلان ماسک یعنی تسلا «دوج کوین» خریداری نکرده و بیش از ۱.۵ میلیارد دلار «بیت کوین» خریده است.


ایلان ماسک این مصاحبه را در توییتر مشاهده کرد و پاسخ داد:


اقدام تسلا به‌طور مستقیم منعکس‌کننده نظر من نیست. داشتن مقداری بیت کوین در مقایسه با پول نقد شیوه‌ای کمتر احمقانه از نگهداری نقدینگی است و این موضوع به اندازه کافی برای یک شرکت حاضر در شاخص S&P۵۰۰ ماجراجویانه است.


ماسک در ادامه شرح داد:


برای روشن شدن موضوع این را می‌گویم که من یک سرمایه‌گذار نیستم، من یک مهندس هستم. من در کنار تسلا سهام هیچ شرکتی را ندارم.


ماسک در ادامه تصریح کرد:


با این حال، وقتی نرخ سود ارزهای فیات منفی است، فقط از یک احمق بر می‌آید که به این ارزها بسنده کند. بیت کوین هم تقریبا به‌اندازه ارزهای فیات آشغال است؛ نکته کلیدی «تقریبا» است.


پیتر شیف از طرفداران طلا که به‌تازگی ماسک و تسلا را به دلیل خرید بیت کوین مورد انتقاد شدید قرار داده بود، جمعه در توییتی گفت:


به گفته ایلان ماسک بیت کوین تقریبا به اندازه پول فیات آشغال است. پس ماسک هر دو را آشغال می‌داند.


او در ادامه نوشت:


من موافقم، من فکر می‌کنم بیت کوین که یک پول دیجیتال است حتی از پول کاغذی منتشرشده توسط بانک‌های مرکزی هم مزخرف‌تر است. طلا مزخرف نیست، پول واقعی است و از هر دو آنها بهتر است.


ایلان ماسک این توییت را مشاهده کرد و به شیف این‌گونه پاسخ داد:


ایمیلی که می‌گوید شما طلا دارید معادل با داشتن طلا نیست. شما ممکن است ارز دیجیتال هم داشته باشید. پول فقط داده‌ای است که به ما اجازه می‌دهد زحمت داد‌و‌ستد را نداشته باشیم. این داده مانند همه داده‌ها می‌تواند با تاخیر و خطا همراه باشد. سیستم به تکامل خود ادامه می‌دهد تا تاخیر و خطا را به حداقل برساند. بیت کوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسد.


شیف در برابر ماسک تسلیم نشد و به اظهار‌نظر خود درباره طلا، بیت کوین و پول ادامه داد. او روز شنبه از ماسک خواست تا برای انجام یک گفتگو در کلاب هاوس به او بپیوندد.


انتهای خبر

0
0