بتاسهم
1399/11/29
08:58
مصاحبه مدیرعامل #شکلر و تشریح برنامه های جدید شرکت 🔹‏ شرکت نیروکلر یکی از ارکان اصلی و تاثیر گذار در صنعت کلر آلکالی است و چه در داخل و چه در خارج...

مصاحبه مدیرعامل #شکلر و تشریح برنامه های جدید شرکت



🔹 شرکت نیروکلر یکی از ارکان اصلی و تاثیر گذار در صنعت کلر آلکالی است و چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشور برندی شناخته شده است که بیش از ۲۰ سال در این زمینه فعالیت می کند. در حال حاضر ۱۴.۴ در صد از سهم بازار آزاد از محصولات کلر را در اختیار داریم. همچنین با توجه به میزان بالای تولید سود مایع در کشور هم اکنون ۶ درصد از بازار سود پرک نیز در اختیار نیروکلر می باشد.



🔹 با شیوع پاندمی کووید-۱۹ و مشخص شدن تاثیر مثبت برخی از محصولات نیروکلر مانند آب ژاول و پرکلرین در این خصوص تقاضا برای این محصولات بیشتر شد به صورتی که تقاضا برای آب ژاول ۳۵درصد و برای پرکلرین تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد.



🔹 در حال حاضر دو پروژه افزایش ظرفیت محصول MCA و احداث واحد تولید پارافین کلره در دستور کار می باشد.



🔹 سال گذشته طرح افزایش ظرفیت واحد اسید کلریدریک را مورد بهره برداری قرار دادیم. همچنین ماه پیش موفق شدیم تجهیزات مربوط به افزایش ظرفیت واحد آب ژاول را پیش از موعد مقرر به صورت موفقیت آمیز در مدار تولید قرارداد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مرداد ماه سال آینده طرح افزایش ظرفیت واحد پرکلرین را به بهره برداری برسانیم. در مجتمع یزد نیز برای افزایش ظرفیت محصول MCA نیز برنامه ریزی کردیم که در حال حاضر این طرح در مرحله نقشه کشی و اخذ مجوزهای لازم است. همچنین مطالعات فاز اولیه پروژه احداث واحد تولید پارافین کلره نیز در حال تکمیل می باشد.



🔹 هدف اصلی این پروژه ها اصولا تکمیل زنجیره تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند MCA و پارافین کلره می باشد که شرکت نیروکلر به صورت انحصاری تولید این دو محصول با اهمیت را در اختیار دارد. در مورد تولید پارافین کلره گفتنی است با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران سهامدار عمده نیروکلر می باشد در حال برنامه ریزی برای تولید یک رنج خاص کربن هستیم که پارافین کلره تولیدی را ویژه و خاص خواهد کرد. این گرید از پارافین کلره تا کنون در کشور تولید نشده و تولید آن صرفا در انحصار شرکت نیروکلر خواهد بود.



کارگزاری بانک صنعت و معدن

انتهای خبر

0
0