بورس۲۴
1401/03/28
13:34
رشد ارزش معاملات خرد و خروج سرمایه های حقیقی از بازار

ارزش معاملات خرد در روز جاری به حدود ۴ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به چهارشنبه ۱۸ درصد افزایش داشت. بیشترین ارزش معاملات امروز را گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزی، بانکی، شیمیایی و فرآورده های نفتی به ثبت رساندند.

رشد ارزش معاملات خرد و خروج سرمایه های حقیقی از بازار

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد در روز جاری به حدود ۴ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به چهارشنبه ۱۸ درصد افزایش داشت. بیشترین ارزش معاملات امروز را گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزی، بانکی، شیمیایی و فرآورده های نفتی به ثبت رساندند.


گروه های خرده فروشی، ماشین آلات و تجهیزات، لاستیک و پلاستیک و انبوه سازی در صدر توجه حقیقی ها و با بیشترین ورود سرمایه های خرد همراه شدند. گروه های بانکی، فلزی، شیمیایی، فرآورده های نفتی و حمل و نقل هم از بیشترین حمایت و ورود پول از سوی حقوقی ها برخوردار بودند.


تراز پول خرد بازار منفی ۷۳۰ میلیارد تومان شد. بیشترین فروش های حقیقی به حقوقی در نمادهای وبملت، فملی، شپنا، حکشتی، میدکو، نوری، فولاد، شستا، بپاس و تفارس انجام شد. اما بیشترین خریدهایی که حقیقی ها از حقوقی ها انجام دادند در نمادهای ثعمرا، افق، خبنیان، شبندر، خکرمان، تایرا، شبصیر، فلات، پشاهن و آبین بود.


تراز پول خرد در صندوق های با درآمد ثابت بازار نیز برای ششمین روز متوالی منفی بود. امروز حقیقی ها حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از این صندوق ها خارج کردند.


در جریان معاملات امروز شاخص کل ۱۶ هزار و ۶۳۲ واحد عقب رفت و در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد ایستاد. نوری، میدکو، شستا، فملی، پارسان، فارس و تاپیکو بیشترین نقش را در پایین کشیدن شاخص ایفا کردند.


شاخص هموزن نیز با ۳ هزار و ۷۵۱ واحد کاهش در محدوده ۴۲۵ هزار واحد قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز ۲۳۹ واحد افت کرد.

انتهای خبر

0
0