رمزارز نیوز
1400/10/28
18:00
گام بعدی دوج کوین: ورود به عرصه دیفای!

پروتکل غیرمتمرکز نقدینگی تورچین (Thorchain) پشتیبانی از میم کوین DOGE را آغاز کرده است. به کمک این پروتکل امکان مبادله دوج کوین با… مطالعه مطلب ...

پروتکل غیرمتمرکز نقدینگی تورچین (Thorchain) پشتیبانی از میم کوین DOGE را آغاز کرده است. به کمک این پروتکل امکان مبادله دوج کوین با بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده بدون نیاز به صرافی‌های متمرکز وجود دارد. به علاوه دارندگان دوج کوین اکنون می‌توانند از طریق سپرده‌گذاری رمزارز سود کسب کنند.


Thorchain از مدل خودکار بازارساز (AMM) استفاده می‌کند و عملکردی مشابه با صرافی‌های غیرمتمرکز محبوب مانند Uniswap دارد. ویژگی مهم این پروتکل امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال واقعی به جای نسخه‌های مصنوعی، مانند بیت‌کوین پشتوانه‌ای شده (wBTC) است. همچنین دارندگان Dogecoin اکنون می‌توانند با ذخیره نقدینگی در بستر تورچین، اقدام به کسب سود کنند.


پروتکل Thorchain در ابتدای سال ۲۰۱۸ توسط تیمی از توسعه‌دهندگان ناشناس راه اندازی شد. بلاکچین تورچین نیز در ماه آوریل راه اندازی شد.


در ماه جولای، Thorchain هک شد. پس از این اتفاق منتقدین زیرساخت‌های این مجموعه را زیر سوال بردند. توکن بومی پروتکل (RUNE) برای مدتی غیرفعال شده و پس از مدتی دوباره بازیابی شد. غیرفعال شدن توکن برای دفع حملات و رفع نواقص شبکه بود اما شک و تردیدهای زیادی در مورد این بستر به وجود آورد.


Dogecoin همچنان در کانون توجه است

برخی از منتقدان پیش‌بینی می‌کردند که Dogecoin پس از رشد شگفت‌انگیز در سال ۲۰۲۱ به سرعت افت خواهد کرد اما این میم کوین معالات را بر هم زد. در حال حاضر دوج کوین یازدهمین رمزارز برتر از نظر حجم بازار است و همچنان طرفداران زیادی دارد. هفته گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا اعلام کرد که این شرکت پذیرش رمزارز DOGE را برای برخی از کالاها شروع کرده است.


ماسک در جدیدترین توییت خود پیرامون Dogecoin جمله قدیمی‌اش را تکرار کرده است؛ سرگرم‌کننده‌ترین نتیجه، جذاب‌ترین نتیجه است.


انتهای خبر

0
0