سنا
1401/01/21
13:43
رنگ خوش سبز بر قامت بورس

برپایه معاملات امروز یکشنبه، ۲۱ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۴۲۵ واحد افزایش، به رقم ۳۸۳ هزار و ۵۰۰ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۵ هزار و ۳۲۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۱۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۶ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۱۶ هزار و ۹۹ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۵ هزار و ۸۰۳ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۱۴ هزار و ۲۶۷ معامله به ارزش ۱۳ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه بانک‌ها با ۳۶ هزار و ۷۷۰ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۷ هزار و ۸۴۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۹ هزار و ۳۵۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۱ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۳۲ هزار و ۹۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۷۶۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۹۰۰ واحد، شرکت ایران خودرو با ۸۶۳ واحد، بانک ملت با ۸۱۰ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۵۳۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت توسعه صنعتی و معدنی صبانور با ۱۷۳ واحد، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با ۱۱۱ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۱۰۵ واحد، شرکت نفت پارس با ۵۸ واحد و شرکت به پرداخت ملت با ۳۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۱ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۷۴ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۶۲ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۲۹۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۳ واحد، شرکت بیمه پارساگاد با ۱۹ واحد، شرکت پتروشیمی مارون با ۱۴ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۹.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال با ۲ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با یک واحد، شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با ۰.۹۶ واحد، شرکت صنعتی بهپاک با ۰.۸۳ واحد و شرکت افرانت با ۰.۷۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0