سنا
1400/04/05
13:04
«کامیاب آشنا» به جمع صندوق های درآمد ثابت پیوست

صندوق «کامیاب آشنا» از امروز، در فرابورس ایران پذیره‌نویسی خواهد شد. این صندوق، یک صندوق درآمد ثابت و از نوع «دوم» است. فعالیت این صندوق، سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، صندوق «کامیاب آشنا» اجازه دارد از صفر تا پنج درصد در سهام سرمایه‌گذاری کند. ازهمین‌رو می‌توان این صندوق را یکی از کم‌ریسک‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه دانست که در برابر نوسانات بورس بسیار مقاوم خواهد بود.


صندوق‌های درآمد ثابت نوع دوم، بهترین گزینه برای افرادی است که سطح ریسک پایین تری دارند و به دنبال کسب یک سود مطمئن تر نسبت به معامله در بورس هستند.


صندوق درآمد ثابت نوع دوم «کامیاب آشنا»، یک صندوق قابل معامله (ETF) است که به‌عنوان یک ابزار نوین مالی و با آغاز پذیره‌نویسی آن، از امروز وارد بازار سرمایه شده است.


این صندوق تحت مدیریت شرکت «سبدگردان سهم‌آشنا» قرار دارد. شرکت سبدگردان سهم‌آشنا، پیش از این نیز مدیریت صندوق‌های درآمد ثابت موفقی مانند «امین آشنا» و «حکمت آشنا» را عهده‌دار بوده است. همچنین لازم به ذکر است که مسئولیت بازارگردانی این صندوق برعهده صندوق بازارگردانی «سهم آشنا یکم» است.


گفتنی است سرمایه‌گذاران می‌توانند با شرکت در پذیره‌نویسی این صندوق از امروز؛ شنبه پنجم تیرماه تا تاریخ چهارشنبه نهم تیرماه، از طریق تمامی سامانه‌های برخط معاملات بازار سرمایه و با حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، این ابزار نوین و مطمئن بازار سرمایه را وارد سبد سرمایه‌گذاری خود کنند. یادآوری می‌شود که پس از آغاز معاملات ثانویه واحدهای این صندوق، امکان خرید و فروش روزانه آن در سامانه معاملات برخط بازار سرمایه وجود دارد.


انتهای خبر

0
0