آتی کالا
1400/07/19
16:06
#خبری ✅ توهم پولی همراه با تورم و افزایش قیمت دلار در کنار مافیای شکل گرفته زعفران با استفاده از نهادهایی که به آن وجهه قانونی داده شده بود و از ف...

#خبری


✅ توهم پولی همراه با تورم و افزایش قیمت دلار در کنار مافیای شکل گرفته زعفران با استفاده از نهادهایی که به آن وجهه قانونی داده شده بود و از فضای بوجود آمده سو استفاده کردند را می توان دو دلیل عمده وضعیت زعفران در سالیان اخیر یاد کرد.



✅ اقتصاد یک امر دستوری نیست و باید مسیر درست را طی کند که پارسال برای زعفران با برخی به اصطلاح نهادهای دخیل در زعفران سر یک میز نشستیم که حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سبد گردانی افراد دور آن میز بود و به آنها اعتماد کردیم اما در ادامه مسیر متوجه شدیم روی دیوار این افراد نمی توان یادگاری نوشت.



✅ از پارسال بازار سرمایه را تحکیم کردیم، اکنون قیمت نگین زعفران بالای ۲۶ میلیون تومان است که بخشی از آن به دلیل کمبود محصول است اما یک ماه قبل در وزارت جهاد کشاورزی سیاست بسته حمایتی زعفران و کف قیمت تضمینی یعنی ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای نگین را اعلام کردیم که یک قیمت صیانتی و حمایتی است و چنانچه کشاورز نتوانست به قیمت بالاتر زعفران خود را بفروشد تا پایان شهریور سال آینده مکانی باشد که محصول او را با کف قیمت خریداری کند.



@atikalapublic



انتهای خبر

0
0