اخبار سایت بورس تهران
1400/08/01
12:50
نسبت به دوره مشابه گذشته به ثبت رسید؛ افزایش ۸۱ درصدی در سود خالص گروه شیمیایی

بررسی صورت‌های مالی گروه محصولات شیمیایی در ۶ ماهه نخست سال جاری، بیانگر افزایش ۸۱ درصدی سود خالص در این شرکتها است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران به نقل از سنا، بررسی صورت های مالی میان دوره ای ۶ ماهه شرکت‌های گروه محصولات شیمیایی (پتروشیمی‌ها) که سال مالی آنها پایان اسفند است، حکایت از افزایش سودآوری ۸۱ درصدی آنها نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ دارد.


براساس اطلاعات به‌دست آمده از صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، شرکت پتروشیمی نوری، بیشترین سود خالص را در میان هم‌گروهی‌های خود در دوره یاد شده ایجاد کرده است. این شرکت سود خالص این دوره را با ۷۲ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه گذشته، ۷۲ هزار و ۸۷۸ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال اعلام کرده است.


شرکت پلیمر آریا ساسول، سود خالص ۶ ماهه نخست را ۶۵ هزار و ۳۳ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال اعلام کرده که نشان از افزایش ۶۲ درصد این شرکت فرابورسی در سود خالص نسبت به سال گذشته دارد.


شرکت پتروشیمی مارون، سود خالص در نیمه نخست سال را با افزایش ۵۶ درصدی، مبلغ ۵۵ هزار و ۶۱۱ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال اعلام کرده است.


شرکت پتروشیمی جم نیز سود خالص را مبلغ ۴۸ هزار و ۴۹۸ میلیارد و ۸۵۴ ریال اعلام کرده که نشان از افزایش ۱۰۲ درصدی نسبت به ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ دارد.


شرکت پتروشیمی پارس، سود خالص دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری را با افزایش ۱۳ درصدی، ۴۷ هزار و ۵۸۹ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال اعلام کرد.


شایان ذکر است، مجتمع پترو صنعت گامرون، سود خالص دوره یاد شده را مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال اعلام کرده است. این در حالی است که "شگام" در دوره مشابه گذشته مبلغ ۷ میلیارد و ۲۸۸ ریال زیان خالص اعلام کرده بود.


همچنین، شرکت پتروشیمی آبادان زیان خالص را با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به دوره مشابه، ۸۰۵ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال اعلام کرده است.


علاقمندان می‌توانند برای مشاهده جدول سود خالص گروه شیمیایی در دوره ۶ ماهه نخست سال، اینجا را کلیک کنند.


انتهای خبر

0
0