بیدار بورس
1401/03/08
13:53
🔴 فشار فروشندگان با نزدیکی به خاموشی‌ها بازار سرمایه امروز هم مانند چند روز گذشته با خروج پول حقیقی همراه بود و سرانجام در همین راستا بیش از 19 ...

🔴 فشار فروشندگان با نزدیکی به خاموشی‌ها بازار سرمایه امروز هم مانند چند روز گذشته با خروج پول حقیقی همراه بود و سرانجام در همین راستا بیش از ۱۹ هزار واحد ریزش کرد.


این روزها با نزدیک شدن به فصل گرما و آغاز خاموشی‌ها انتظار برای کاهش سودآوری گروه‌های شاخص سازی همچون فلزات اساسی و معدنی‌ها قوت گرفته این موضوع موجب شده تا فشار فروشندگان سهام همچنان چربش بیشتری بر خریداران حتی حقوقی این سهم‌ها داشته باشد.


در گروه خودرویی‌ها اما تقاضا بر عرضه افزونی داشت ودر این گروه امروز شاهد انتشار این خبر بودیم که محصولات این شرکت قرار است در بورس کالا عرضه شوند.


در این زمینه هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر اینکه قیمت عرضه در بورس کالا با قیمت کارخانه خودروساز یکسان خواهد بود یا خیر، منتشر نشده است.



🔻از معاملات امروز چه خبر؟


در پایان معاملات امروز(یکشنبه، هشتم خردادماه) شاخص کل بورس پس از افت ۱۹هزار و ۳۷۴ واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۴هزار واحدی قرارگرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۲۴ واحد افت کرد.



🔵جز صدرنشینان بیشترین رشد امروز


در این پست علاوه بر نگاهی به بازار امروز، مروری هم بر سهم #ستران که جز صدرنشینان بیشترین رشد امروز بود، می‌اندازیم.



🔻نمادهای تاثیرگذار


#فولاد#کچاد#وامید#فغدیر#هرمز#ددانا



🔻نمادهای پرتراکنش


#سآبیک#آسیاتک#شستا#ددانا#کرمان#فرابورس



🔻برترین تقاضا


#ثفارس#فغدیر#سآبیک#ودانا#خایبل



🔻 برترین عرضه


#قثابت#فلوله#وپسا#وبصادر#تپکو



🔻خروج پول هوشمند


#فایرا#ارمغان#شتولی#شکف#شستا



🔵منابع: کدال، انیگما، بورس ویو و TSETMC



#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0