تحلیل برای سود
1400/05/11
15:23
گزارش بازار دوشنبه 11 مرداد ماه 🔴در جریان معاملات دوشنبه، 11 ام مرداد ماه، شاخص کل بورس تهران بعد از دو روز سبز در ابتدای هفته،امروز با رنگ قرمز به...

گزارش بازار دوشنبه ۱۱ مرداد ماه


🔴در جریان معاملات دوشنبه، ۱۱ ام مرداد ماه، شاخص کل بورس تهران بعد از دو روز سبز در ابتدای هفته،امروز با رنگ قرمز به کار خود پایان داد.شاخص کل با ۲,۳۴۷ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۷,۸۹۹ واحد قرار گرفت.



🔴 شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱,۱۵۷ واحد کاهش به عدد ۴۰۰,۸۸۹ واحد تنزل کرد.



🔴 نمادهای «فملی» «شپدیس» «کچاد» «نوری» «شفن» بیشترین نقش را در منفی امروز شاخص داشتند و در مقابل نمادهای «میدکو» «خودرو» «وغدیر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.



🔴شاخص کل فرابورس نیز ۸۷ واحد نزول کرد و با منفی به کار خود پایان داد . شاخص کل فرابورس با منفی امروز به ارتفاع ۱۹,۸۷۰ واحد رسید.



🔴 نمادهای «زاگرس» «دی» «آریا» از تاثیرگذاران منفی بر شاخص بازار بودند و در مقابل نمادهای «فرابورس» «بنو» «هرمز» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۷,۶۷۲ میلیارد تومان بود که ۵,۴۶۱ میلیارد تومان آن (معادل ۷۱ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند و ۴۳۵ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار که معادل ۶ درصد است را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴 در پایان معاملات امروز، تعداد صفوف فروش به ۱۰۹ نماد(افزایش ۲ نماد) با ارزش صف ۱,۰۳۵ میلیارد تومان و در مقابل تعداد صفوف خرید به ۸۱ نماد (کاهش ۱۷ نماد) با ارزش صف ۷۹۶ میلیارد تومان رسید.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۳۱۲ میلیارد تومان در سهام بودیم و همچنین شاهد خروج ۶۳ میلیارد تومان پول حقیقی از درآمد ثابت ها بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۹۱ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۲۲۱ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۵.۹ میلیون تومان و میانگین سرانه فروش هر کد ۱۶.۳ میلیون تومان به ثبت رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۸ درصد و حقوقی‌ها ۲۲ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۴ درصد و حقوقی‌ها ۱۶ درصد ایفای نقش کردند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پتروشیمی» «خودرویی» «فلزات» «کانه‌های فلزی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خساپا» «برکت» «شصدف» «خودرو» «فملی» «شپنا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «خساپا» «دی» «خودرو» «کرمان» «خگستر» «خپارس» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «کانه های فلزی» «واسطه های مالی و پولی» «انبوه سازی» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «پتروشیمی» « فلزی» «چند رشته ای ها» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «بنو» « کرمان » «وگستر» «پترول» «آریان» «خساپا» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «شستا» «فملی» «حتاید» «بپاس» «شپنا» «ذوب»بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.




🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «فگستر» «رافزا» «کزغال» «فتوسا» «زملارد» «ولپارس» بیشترین قدرت خرید حقیقی را دارا بودند و نمادهای «چفیبر» «خزر» «ستران» «سیتا» «بوعلی» «ولکار»بیشترین قدرت خرید حقوقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «فارس» «فملی» «میدکو» «کگل» بیشترین ارزش بازار را دارا بودند و نمادهای «فملی» «بپاس» «فارس» «کگل» «شپنا» بیشترین ارزش شناوری را داشتند.



برخی از اخبار منتشر شده:



🔵 نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان:


اکنون خودروسازان در حال تحویل خودروهایی هستند که در گذشته پیش فروش کرده بودند و طبق مصوبه تا زمانی که معوقاتشان را به صفر نرسانند اجازه ندارند طرح های فروش فوق العاده اجرا کنند.



🔵زبیب، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه:


امروز بر اساس برنامه،۱,۱ میلیون دز از بسته ۲ واکسن چینی وارد شد.از یک ماه پیش که مسیر واردات هموار شد، حدود ۱۱ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است.



🔵 حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:


ما قانونی داریم که صادرات فرآورده های معدنی معاف از مالیات است و نظرمان این است که محصول نهایی و نیمه نهایی از مالیات معاف باشد، بنابراین مجلس با عوارض صادراتی محصولات معدنی به طور کلی مخالف است.



🔵 سخنگوی وزارت بهداشت:


در هفته گذشته شاهد افزایش ۳۲ درصدی در تعداد بیماران کرونا مثبت بستری و افزایش ۳۸ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.



انتهای خبر

0
0