اقتصاد آنلاین
1400/04/02
13:18
نگاهی به پرتفوی شرکت سرمایه گذاری غدیر در خرداد ماه / وغدیر در کدام شرکت های غیربورسی سرمایه گذاری کرد؟

ارزش بازاری شرکت سرمایه گذاری غدیر در سومین ماه سال ۱۴۰۰، به حدود ۹۴هزار و ۲۷۷میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت هزار و ۵۸۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به ثبت رساند.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری شرکت سرمایه گذاری غدیر با حدود سه هزار و ۴۱۱میلیارد تومان افزایش به حدود ۹۴هزار و ۲۷۷میلیارد تومان رسید. افزایش چهار هزار و ۹۶۱میلیارد تومانی ارزش شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان (از گروه محصولات شیمیایی)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین شرکت پتروشیمی پارس با ۴۷۶میلیارد تومان افزایش و شرکت داروسازی قاضی با رشد ۱۱۴میلیارد تومانی ارزش بازار، در رده‌های بعد قرار گرفتند. از طرف دیگر سنگ آهن گهر زمین با هزار و ۵۰۸میلیارد تومان بیشترین افت را در پرتفو این شرکت تجربه کرد.


« وغدیر » در سومین ماه از سال جدید، بیش از هشت میلیارد تومان سهام شرکت داروسازی قاضی، خریداری کرد. همچنین شرکت سرمایه گذاری غدیر در این مدت حدود ۱۹۷میلیارد تومان در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیروزان و هزار و ۳۸۱میلیارد تومان در با درآمد ثابت کاردان سرمایه‌گذاری کرد. در مجموع سرمایه‌گذاری این شرکت در شرکت‌های خارج از بورس حدود هزار و ۵۷۸میلیارد تومان بود.


در پایان خرداد ماه، مالکیت «وغدیر» در صنعت محصولات شیمیایی، ۴۶.۵درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی «وغدیر» را به خود اختصاص داده است.


گروه استخراج کانه‌های فلزی با حدود ۱۵.۵درصد و گروه سایر واسطه‌گری‌های مالی با حدود ۱۳.۲درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت سرمایه گذاری غدیر قرار دارند.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید


وغدیر خرداد
انتهای خبر

0
0