فارس نیوز
1401/06/06
14:21
کاهش ۵۹۴۹ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۵۹۴۹ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاهشی قرار گرفت. شاخص کل در پایان معاملات با عقب‌نشینی ۵۹۴۹ واحد به رقم یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۱۷۷۱ واحد به رقم ۴۰۸ هزار و ۵۵۶ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۴۳۴ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از ۶.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۴۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۴۷۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۴۱ صدم درصد کاهش یافت، این دو شاخص با معیار هموزن ۴۳ صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۶۱ صدم درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس که معاملات خرد در آن انجام می‌شود ۴۵ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۳۶ صدم درصد کاهش یافت.


امروز نماد پتروشیمی پردیس، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی، پالایش نفت تهران و بانک تجارت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.


در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل رو به کاهش بود به گونه‌ای که با افت ۸۳ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۳۰۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۵ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۴۴ هزار میلیارد تومان شد. معامله گران امروز بیش از ۳.۴ میلیارد سهام، در قالب ۱۸۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۸۲۳۷ میلیارد تومان دادوستد کردند.


امروز نمادهای پالایش نفت شیراز، پتروشیمی زاگرس، بهمن دیزل، بانک دی، فرابورس ایران، برق عسلویه مپنا و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته‌اند.


به گزارش فارس، قرار است به زودی آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت تعیین تکلیف شود و دولت کم‌کم خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از اداره سهام عدالت عقب بکشد و کار به سهامداران عدالت برسد. بازار سرمایه ایران از نظر تعداد افراد معامله گر با احتساب سهام عدالت به بیش از ۵۷ میلیون نفر معادل ۷۵ درصد جمعیت کشور رسیده اما هنوز از نظر عمق بازار هنوز سهم بازار سرمایه از تامین مالی اقتصاد کلان حدود ۱۰ درصد است که باید افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


انتهای خبر

0
0