کارگزاری آبان
1400/03/09
09:48
#فرآور نتیجه گیری عدم دسترسی به خاک معدنی و کاهش فروش صادراتی دو ریسک مهم شرکت در سال 1400 میباشد. در پایان سال 99 موجودی انبار شمش روی 7,867 تن بو...

#فرآور


نتیجه گیری


عدم دسترسی به خاک معدنی و کاهش فروش صادراتی دو ریسک مهم شرکت در سال ۱۴۰۰ میباشد. در پایان سال ۹۹ موجودی انبار شمش روی ۷,۸۶۷ تن بوده که این مقدار بیش از تولید یکسال شرکت میباشد. در صورتی که شرایط صادرات فراهم شود با توجه به نرخ های بیش از ۳,۰۰۰ دلاری هر تن شمش روی فرصت سودآوری بسیار خوبی برای شرکت فراهم میشود. این پتانسیل فروش از موجودی انبار در کنار تولید و فروش معمول سال ۱۴۰۰ میتواند درآمد عملیاتی خوبی را برای شرکت در سال جاری ایجاد کند که رشد قیمت سهم و افزایش P بر E آن نسبت به سایر شرکت های همگروه را میتوان به همین دلیل دانست. اما در صورتی که شرایط صادرات فراهم نشود شرکت باید به ناچار تولید سال ۱۴۰۰ را کاهش دهد تا بتواند موجودی انبار را بمرور و با توجه به کشش بازار داخل بفروش برساند. براساس گزارشات ماهانه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ فرآور ۸,۴۸۰ تن شمش روی آماده برای فروش دارد و تناژ فروش صادراتی همچنان صفر میباشد.


در خصوص ریسک تهیه خاک مناسب شرکت عنوان کرده که نزدیک به ۱ میلیون تن خاک کم عیار (ضایعات تولیدی سنوات قبل) با عیار کمتر از ۳ درصد در اختیار دارد که در صورت عدم دسترسی به خاک معدنی مناسب میتواند از این ضایعات برای دوره های محدودی در آینده استفاده نماید و ریسک تهیه خاک را تا حدی کاهش دهد.




انتهای خبر

0
0