بورس پرس
1399/12/15
09:17
سفرهای نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع شد / فقط آبی و زرد

با آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، مقرر شد ترددها و سفرهای نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و فقط برای شهرهای آبی و زرد ، امکان پذیر باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، دستورالعمل هماهنگی مدیریت و مسوولیت پذیری سفرهای نوروزی در آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حسن روحانی و مقرر شد تمامی ترددها و سفرها به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع شود.


کمیته بهداشتی و درمانی نیز موظف شد اقدامات لازم برای بازنگری در پروتکل های بهداشتی مرتبط با سفر، اقامتگاه ها، مراکز تفریحی و محیط های کسب و کار و نظارت دقیق بر روند اجرای این پروتکل ها را انجام دهد.


قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز موظف شدند بر تغییر وضعیت احتمالی استان ها در خلال سفرهای استانی و هماهنگی میان دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت میراث فرهنگی و راه برای کنترل تردد افراد با آزمایش مثبت کرونا و برخورد با خاطیان عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدامات لازم را با نهایت دقت انجام دهند.


در این میان روحانی گفت: اگرچه توصیه جدی عدم رفت و آمد غیرضرور بویژه برای افراد خطرپذیر است و بسیاری نگرانی ها در رفت و آمدهای نوروزی وجود دارد اما می توان با اتکا بر مسوولیت پذیری جامعه و مردم، امیدوار بود با رعایت دستورالعمل ها، امکان تردد در ایام نوروز به شهرهای با وضعیت آبی و زرد فراهم شود.


وی از کمیته تبلیغات خواست با همکاری قرارگاه و کمیته بهداشتی و درمانی، تمام جزئیات دستورالعمل مرتبط با ایام نوروز اطلاع رسانی و آموزش داده شود تا مردم به هیچ وجه نسبت به وضعیت های مختلف در مورد اجازه و یا ممنوعیت تردد به شهرهای با وضعیت های چهارگانه دچار ابهام نشوند و بتوانند به طور دقیق برنامه ریزی کنند.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0