بورس۲۴
1402/03/19
14:41
جزئیات عرضه اولیه «شهر» در فرابورس

بورس ۲۴ : مدیر عامل گروه مالی شهر با اشاره به عرضه این شرکت در یکشنبه هفته آینده گفت: عرضه اولیه گروه مالی شهر یکشنبه انجام می‌شود،این عرضه بزرگترین دستاورد بانک شهر و مجموعه مالی شهر است، روز یکشنبه ۱۲ درصد سهام گروه عرضه اولیه خواهد شد و به نظر می‌رسدبا توجه به نحوه قیمت‌گذاری و ظرفیت‌های موجود ، استقبال خوبی از سهام می‌شود. اسماعیل درگاهی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه موسوم به رویداد فاینکس ۲۰۲۳ به بورس ۲۴ گفت: امسال وارد بازار سرمایه می‌شویم و مسئولیت بیشتری خواهیم داشت. در روز اول حدود دو میلیون سهامدار خرد خواهیم داشت که این هم مزیت محسوب می‌شود و هم عدم مزیت، به این دلیل طبیعتا مسئولیت بیشتری از لحاظ شفافیت و بازدهی پیدا می کنیم و امیدواریم در سال های آتی با برنامه ریزی از طریق واگذاری شرکت های تابعه و عملیات شرکت ، سود مناسبی را در سطح گروه شناسایی کنیم.

جزئیات عرضه اولیه «شهر» در فرابورس

بورس۲۴ : مدیر عامل گروه مالی شهر با اشاره به عرضه این شرکت در یکشنبه هفته آینده گفت: عرضه اولیه گروه مالی شهر یکشنبه انجام می‌شود،این عرضه بزرگترین دستاورد بانک شهر و مجموعه مالی شهر است، روز یکشنبه ۱۲ درصد سهام گروه عرضه اولیه خواهد شد و به نظر می‌رسدبا توجه به نحوه قیمت‌گذاری و ظرفیت‌های موجود ، استقبال خوبی از سهام می‌شود.


اسماعیل درگاهی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه موسوم به رویداد فاینکس ۲۰۲۳ به بورس۲۴ گفت: امسال وارد بازار سرمایه می‌شویم و مسئولیت بیشتری خواهیم داشت. در روز اول حدود دو میلیون سهامدار خرد خواهیم داشت که این هم مزیت محسوب می‌شود و هم عدم مزیت، به این دلیل طبیعتا مسئولیت بیشتری از لحاظ شفافیت و بازدهی پیدا می کنیم و امیدواریم در سال های آتی با برنامه ریزی از طریق واگذاری شرکت های تابعه و عملیات شرکت ، سود مناسبی را در سطح گروه شناسایی کنیم.


مدیر عامل گروه مالی شهر گفت: ما سال گذشته رشد خوبی را نسبت به سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشته ایم و با رشد منطقی امسال را به پایان می بریم.این رشد برگرفته از همان ظرفیت شرکت های فرابورسی و بورسی ما است. زیر مجموعه گروه مالی شهر از شرکت های پر ظرفیت کشور هستند.


لیزینگ شهر و ساختمانی شهر آتیه در راه بورس


درگاهی در پاسخ به این سوال که آیا برای شرکت های زیر مجموعه تان هم برنامه‌ای دارید که آن ها را هم وارد بورس کنید؟ گفت: شرکت ساختمانی شهر آتیه سرمایه گذار و سازنده ساختمان در تهران و دیگر نقاط کشور از شرکت های زیر مجموعه ما است که به نظر می تواند یکی از شرکت های خوب بازار برای عرضه باشد.


درگاهی افزود: شرکت لیزینگ شهر به عنوان کاندید دوم در برنامه عرضه قرار داده شده است.


وی گفت: شرکت های هلدینگ اساسا برنامه توسعه دارند و باید توسعه پیدا کنند تا در آینده بتوانند ظرفیت و سود ایجاد کنند به همین جهت ما نیز در گروه مالی برنامه توسعه داریم که بدون منابع مالی و ریالی اتفاق نمی افتد.


وی گفت: اولین اوراق مرابحه سهام بازار سرمایه توسط گروه مالی شهر منتشر شده، برنامه انتشار دوباره این اوراق را با اعداد بزرگتر در دستور کار داریم، به طور حتم به عنوان یک منبع مهم تامین منابع از آن استفاده خواهیم کرد ، اعتقاد‌مان این است که باید در فضای توسعه‌ای حرکت کنیم.


وی گفت: اخذ مجوز از سازمان بورس و سرمایه گذاری در فین تکها را در برنامه داریم و در تلاش هستیم تا ان شاالله اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.


درگاهی گفت: مجمع شرکت به دلیل بحث‌های صورت‌های مالی بانک‌ها اوایل خرداد برگزار شده، ولی مجامع بعدی‌مان را با همان تعهداتی که در امیدنامه امضا کرده‌ایم برگزار خواهیم کرد و ۶۰ درصد تقسیم سود سال آینده انجام خواهیم داد.


گفتنی است ، سهام گروه مالی شهر روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه در برای نخستین بار در فرابورس ایران عرضه می شود.هر کد معاملاتی حداکثر ۸۰۰۰ سهم در این عرضه می تواند خرید کند و بازه قیمتی مجاز نماد «شهر» ۱۸۴۰-۱۵۰۶ ریال اعلام شده است.

انتهای خبر

0
0