سنا
1401/05/18
19:36
بازگشت «خودرو» به صدر معاملات بورسی

در جریان معاملات امروز، سه‌شنبه، ۱۸ امرداد، گروه خودرو با ۶۲ هزار و ۳۴۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز، ۱۸ امرداد ماه، شاخص هم‌وزن با ۸۰۱ واحد افزایش به رقم ۳۹۰ هزار و ۹۴۴ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۳ هزار و ۱۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحد رسید.


در جریان دومین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۷۸۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۹ هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۴ هزار و ۹۶۲ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲ هزار و ۱۳۵ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۲ هزار و ۳۴۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۴ هزار و ۵۴۳ معامله به ارزش یک هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال، گروه فرآورده نفتی با ۲۰ هزار و ۵۷۷ معامله به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۷ هزار و ۹۹۸ معامله به ارزش یک هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۱ هزار و ۴۹۹ معامله به ارزش یک هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۹۵ واحد، شرکت سایپا با ۲۹۳ واحد، بانک ملت با ۲۶۰ واحد، شرکت بانک تجارت با ۲۲۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۱۴۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۵۵۹ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۴۷۸ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۴۵۷ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۴۱ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۲۰۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۸ امرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۰۰ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۵۰۱۵۰ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۵۷۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۱۲۰.۶ واحد، بانک دی با ۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۶ واحد، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۲.۹ واحد و شرکت تامین سرمایه دماوند با ۲.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۲ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۵ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۳.۷ واحد، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۳ واحد و شرکت پویا زرکان آق دره با ۲.۹۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0