بورس پرس
1401/04/26
00:01
تیبا، ساینا ،سمند و ۴۰۵ از فهرست تولید خط خوردند / اولین خداحافظی سال

معاون رئیس‌جمهور از توقف خط تولید خودروهای تیبا، ساینا، سمند و ۴۰۵ خبر داد و وزیر صنعت نیز وعده داد تیبا اولین محصول سال جاری خواهد بود که تا پایان ماه جاری تولید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مهدی اسلام پناه با تاکید بر کیفیت و کسب رضایت مشتریان به عنوان اصل مهم و رفع عیوب پر تکرار محصولات، گفت: خودروهای تیبا، ساینا، سمند و ۴۰۵ از چرخه تولید خارج می‌شوند.


رضا فاطمی امین وزیر صنعت نیز با اشاره به چالش های انباشته شده در زنجیره صنعت خودرو به نقشه راه تحول این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این نقشه راه در سه مرحله تعریف شده که مرحله اول آن از آذر قبل آغاز و تا پایان سال جاری تعیین شده که برگرفته از چهار مرحله، ثبات در تولید، اصلاح ساختار مالی و مدیریتی، ورود محصول جدید و برنامه ریزی های کیفی است.


وی افزود: خودروهایی که به دلیل نقص در تامین در پارکینگ خودروسازان باقی مانده از ۱۷۰ هزار دستگاه در سال قبل به ۲۲ هزار دستگاه در خرداد رسیده و تا شهریور به صفر می‌رسد.


به گفته فاطمی امین، سقف تولید خودرو تیبا تنها ۳۰ هزار دستگاه بوده و این محصول اولین محصول سال جاری خواهد بود که تا پایان ماه جاری تولید خواهد شد. همچنین سمند و ساینا دیگر تولید و ثبت‌نام نخواهند شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0