سنا
1401/02/18
13:54
«خودرو» صدرنشینی را پس گرفت

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۷ هزار و ۱۷۳ معامله به ارزش ۷ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بر پایه معاملات امروز یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۶۹۲ واحد افزایش به رقم ۴۲۹ هزار و ۱۱ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۹ هزار و ۱۵۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۵۲ هزار واحد رسید.


همچنین، امروز، بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۶۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۷ هزار و ۹۷۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۴ هزار و ۴۸۱ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۷ هزار و ۱۷۳ معامله به ارزش ۷ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۵۳ هزار و ۱۸۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۸ هزار و ۸۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۴ هزار و ۹۲۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۴۳ هزار و ۷۸۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۶۹۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۵۲۱ واحد، شرکت پالایش نفت تبریز با ۷۶۱ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۶۳۳ واحد و شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۶۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند


در مقابل، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۳۷۱ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۲۳۹ واحد، شرکت پتروشیمی شیراز با ۲۱۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۲۱۷ واحد و شرکت پالایش نفت تهران با ۲۱۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۳۱ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۲۰۴ واحد رسید


همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۶ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲۶ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۹ واحد و شرکت صنعتی مینو با ۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند


در مقابل، شرکت اعتباری ملل با ۴.۷۴ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۲.۵ واحد، شرکت برق و انرژی پیوندگستر پارس با ۲.۳ واحد، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۲ واحد و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0