بورس پرس
1400/06/20
14:52
معاملات مشکوک گروه مپنا، دو شرکت قطعه ساز، سه سرمایه گذاری + ۹ نماد

در روز رشد ۴۵۰۹ واحدی شاخص، گروه مپنا، دو شرکت قطعه ساز، سه سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت قیمت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۴۵۰۹ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۵۳۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۷.۴ و ۱۸.۴ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی، سایپا، اوراق حق تقدم ماشین سازی اراک، بانک پارسیان به همراه ایران خودرو با داد و ستد ۸۵۸، ۳۱۸، ۲۸۷، ۲۸۲ و ۲۷۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۸ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، روان فن آور شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت اندک قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۱۸ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های بیمه اتکایی امین، سر مایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین ، گروه مپنا ، محور خودرو ، سرمایه گذاری توس گستر، صبا نور، کاشی صدف سرام استقلال آباده ، سر مایه گذاری توسعه و عمران اردبیل ، ایرانیت ، غذایی مینو شرق ، سیمان ایلام ، گسترش صنایع انرژی آذرآب، سیمرغ و داروسازی الحاوی مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور گروه مپنا ، دو شرکت قطعه ساز ، سه سرمایه گذاری به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0