سینا سلیمانی
1401/02/09
19:49
🎯#مانیتور ✍🏽 #فولاد : بر اساس گزارش CISA در کوارتر اول سال 2022 تولید سنگ آهن چین به 201 میلیون تن رسیده که 11% 🔻 افت نسبت به مدت مشابه سال قبل را...

🎯#مانیتور



✍🏽 #فولاد : بر اساس گزارش CISA در کوارتر اول سال ۲۰۲۲ تولید سنگ آهن چین به ۲۰۱ میلیون تن رسیده که ۱۱٪ 🔻 افت نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان میدهد. درحالی که تولید فولاد چین ۱۰.۵٪ 🔻 نسبت به مدت مشابه سال قبل افت کرده و به ۲۴۳ میلیون تن رسیده است.



در کوارتر اول سال ۲۰۲۲ میزان مصرف واقعی فولاد صنایع اصلی چین ۵٪ 🔻 کاهش داشته که در این بین صنعت ساختمان و انبوه سازی با ۷٪ 🔻 افت و صنایع مونتاژی با ۲٪ 🔻 افت کمترین و بیشترین میزان افت را در صنایع چین تجربه کرده اند.



واردات #سنگ_آهن چین نیز به دنبال کاهش مصرف ۵.۲٪ 🔻 کاهش یافته و به ۲۶۸ میلیون تن رسیده که به دلیل سخت تر شدن محدودیت های کرونایی بخصوص در منطقه تانگشان چین بوده. منطقه تانگشان چین هاب اصلی تولید و تجارت محصولات چین است که بین ۲۰٪ تا ۳۰٪ از تجارت چین را در بر میگیرد.



به گزارش CISA در انتهای ماه مارچ ، بهای سنگ آهن وارداتی چین به ۱۵۸.۴ دلار در هر تن رسیده که ۳۲٪ رشد را نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۲ نشان میدهد ! دلیل این افزایش قیمت ها تنش های ژئوپولتیکی و محدودیت های کرونایی داخلی چین بوده که موجب شده بهای محصولات وارداتی بطور چشمگیری افزایش یابد.



تبعات اتفاقات فوق موجب شده تا فشار زیادی به مارجین تولیدکنندگان فولاد چین وارد شود بطوری که سود خالص تولیدکنندگان فولاد بطور متوسط ۲۵.۸٪ 🔻 کاهش یافته است. بنابراین بهای تمام شده کالای فروش رفته فولاد سازان چینی بدون در نظر گرفتن هزینه حمل محموله های فرامرزی در سطح ۴۱۱ الی ۴۵۶ دلار قرار دارد !!!



لذا پیش بینی می شود که بهای فولاد با توجه به کاهش قابل توجه مارجین فولاد سازان چینی ، کاهش شدیدی را تجربه نکند و سطح ۵۱۰ الی ۵۵۰ دلار با لحاظ کردن کف مارجین تاریخی ۲۵٪ فولاد سازان ، به عنوان پایین ترین سطح قیمتی ممکن در شرایط فعلی برای نرخ فولاد باشد.


درصورتی که قیمت ها در زنجیره تولید فولاد با رفع تنش ها و برداشته شدن محدودیت های کرونایی ، کاهش قابل توجهی داشته باشد ، طبیعتا امکان افت بیشتر نرخ فولاد فراهم میشود اما در حال حاضر بنظر نمیرسد فضای زیادی برای رقابت منفی تولیدکنندگان فولاد وجود داشته باشد.

انتهای خبر

0
0