ایبنا
1400/05/20
14:03
تداوم روند صعودی بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۷۷۸ واحدی معادل ۲.۱۲ درصد به یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۹۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۲۳ واحدی به ۲۱ هزار و ۲۱۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین روز کاری هفته (چهارشنبه بیستم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۷۱۱ واحدی معادل ۲.۱۲ درصد به رقم ۳۷۱ هزار و ۹۶۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۱۶۲ واحدی معادل ۱ درصد، عدد ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۶۳۰ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۸۳۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۳۷۶۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۲۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۱۷۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۱۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۶۹۴۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۰۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، شستا، فملی، کگل و پارس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پاکشو، اپال و برکت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۰۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کساوه(صنایع کاشی و سرامیک سینا) با ۷.۲۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خرینگ، لپارس، بکاب و پارس بود. همچنین نماد معاملاتی غدام(خوراک دام پارس) با ۱۰ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بالبر، کدما، سصفها، قلرست و غمهرا قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0