سنا
1401/03/01
13:04
سبزپوشی یکپارچه شاخص‌های منتخب بورسی

در جریان معاملات امروز، یکشنبه، اول خرداد ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۳۳۳ واحد افزایش به رقم ۴۴۱ هزار و ۵۱۰ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲ هزار و ۴۵۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۸۲ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در نخستین روز خرداد، بیش از ۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۵ هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش یک هزار و ۴۸۳ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۵ هزار و ۹۲۳ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۷ هزار و ۹۹۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۴۲ هزار و ۹۴۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۶ هزار و ۱۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۸ هزار و ۳۴۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۴۰ هزار و ۴۶۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۸۰ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۱۸ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۳۶۵ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۳۲۲ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت پلی پروپیلین جم با ۱۵۸ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۱۴۸ واحد، شرکت ذوب آهن اصفهان با ۱۰۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سایپا با ۸۳ واحد و شرکت سایپا با ۷۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، اول خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۲.۸۷ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۵۶۵ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۷۲۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت داروسازی دانا با ۸ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۶ واحد، شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان با ۴ واحد، شرکت برق و انرژی پیوندگستر پارس با ۳.۴۷ واحد و شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با ۳.۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت صنعتی مینو با ۳.۶۱ واحد، شرکت بیمه تجارت نو با ۲.۳ واحد، شرکت دامداری تلیسه نمونه با ۲.۲ واحد، مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۲ واحد و شرکت کلر پارس با ۱.۷۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0