سنا
1400/11/06
15:15
بازارها دوباره سبز می‌شوند

روز چهارشنبه ‌بازارهای فرابورس ایران شاهد معاملات بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی انواع اوراق مالی بودند. آیفکس فرابورس در پایان بازار امروز با رشد ۷۹ پله‌ای مواجه شد و در عدد ۱۷هزار و۳۵ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، در معاملات روز جاری، ششم بهمن ماه، بازارهای فرابورس ایران معاملاتی بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان را تجربه کردند. بر همین اساس امروز بیش از ۲.۲ میلیارد برگه انواع اوراق مالی در۱۷۱ هزار نوبت معاملاتی دست‌به‌دست شد .


شاخص کل تحت تاثیر رشد قیمت نمادهای زاگرس، شگویا، شاوان و هرمز ۷۹ واحد بالا رفت و در عدد ۱۷ هزار و ۳۵ کار خود را به پایان رساند، هرچند معاملات منفی غصینو، دماوند و کوثر مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.


نگاهی به ارزش معاملات بازارهای فرابورس به تفکیک نشان می‌دهد امروز بیش از دو میلیارد برگه سهام خریدوفروش شده که ارزش این مبادلات بیش از ۸۱۸ میلیارد تومان بود.


همچنین در بازار اوراق مالی اسلامی دادوستد بیش از ۳ میلیون برگه انواع اوراق به ارزش بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان انجام شد. در عملیات بازار باز بانک مرکزی نیز امروز ۱.۵میلیون برگه به ارزش ۱۴۷ میلیارد تومان معامله شد که همه این معاملات متعلق به بانک مرکزی بود.


طی دادوستدهای روز جاری نمادهای فرابورس، تجلی، کرمان، آریا، فجهان، سمگا و چخزر پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس بودند.


این گزارش حاکی است امروز صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بساما، زفکا، شصدف، زبینا، زشگزا، شاوان و فرزین بود. در مقابل سوی دیگر بازار سهامداران کوثر، ثغرب، حخزر، مدیریت، ریشمک، کپرور و میهن شاهد بیشترین افت قیمت ها بودند.


انتهای خبر

0
0