بورس پرس
1402/03/10
00:00
اولین شرکت دانش‌بنیان تولیدی معرفی شد / برنامه های آتی و ارزشگذاری سهم

مدیرعامل، مدیر مالی و ارزش‌گذار شرکت نیان الکترونیک با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از برنامه های توسعه‌ای، دو معافیت مالیاتی و ارزش گذاری هر سهم خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جلسه معارفه شرکت نیان الکترونیک برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور محمدعلی چمنیان بنیان‌گذار ، مدیرعامل و سهامدار عمده، سمیه پرهیزکار مدیر مالی و نماینده ارزش‌گذار برگزار شد تا این شرکت درآینده نزدیک آماده عرضه اولیه سهام شود.


بر اساس این گزارش، محمدعلی چمنیان بنیان‌گذار نیان الکترونیک با بیان اینکه "نیان" به عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع یک در حال ورود به بازار سرمایه است، گفت: این مجموعه در بازار تجهیزات نیرو و پاور مخابراتی ۸۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارد و تجهیزات مختلفی را به کشورهای زیادی صادر می کند.


وی افزود: مجموعه نیان بزرگ‌ترین شرکت تولیدی تجهیزات یکپارچه الکترونیک قدرت را در خاورمیانه راه‌اندازی کرده و قابلیت تجاری‌سازی بیش از ۱۰۰۰ محصول فناورانه را دارد. محصولات این مجموعه در صنایع مخابراتی، نفت و گاز، صنایع تجدیدپذیر، خودروسازی، لوازم‌خانگی و صنایع نظامی کاربردهای مهمی دارد. نیاز به این محصولات روز به روز بیشتر می‌شود و شرکت تولیدکننده جدی در این حوزه به‌جز نیان الکترونیک وجود ندارد.


این مقام مسئول ادامه داد: آغاز به کار این مجموعه ۳۰ سال پیش در یک زیرزمین بصورت استارت آپ بود و اکنون در نیمه‌راه توسعه با ۷۰۰ نفر نیرو و در فضای ۵۰ هزار متری فعال است.


چمنیان درخصوص برنامه‌های توسعه‌ای توضیح داد: راه‌اندازی خط تولید موتورهای پربازده با تولید‌ ۱۰ هزار عدد در سال جاری در دست راه‌اندازی است. این خط تا سال ۱۴۰۳ تا ۴۰۰ هزار موتور توسعه پیدا خواهد کرد. طرح تولید و توسعه باتری‌های لیتیومی نیز از برنامه‌های ۱۴۰۴ است. توسعه فست مووینگ‌ها از دیگر برنامه‌های آتی است. از سال ۱۴۰۵ تا ۱۴۰۹ توسعه فست مووینگ‌ها مثل اسکوتر، موتور برقی و در نهایت ماشین برقی در دست برنامه‌ریزی است.


به گفته وی، ساختار مدیریتی بر پایه نوآوری و تحقق محصول، قابلیت خلق تنوع بالا در محصولات، قابلیت یکپارچه‌سازی و ارائه راهکارهای نوآورانه و خدمات و پشتیبانی تخصصی به مشتریان و برند برتر در بازار است که از مهم‌ترین مزایای رقابتی محسوب می شود. شتاب رشد فروش محصولات از سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ بطور متوسط ۵۰ درصد بوده و برای سال‌های آتی رشد بیشتری پیش‌بینی می‌شود.


عملکرد سود و زیان شرکت اصلی


سمیه پرهیزکار مدیر مالی شرکت نیان الکترونیک نیز با بیان اینکه این شرکت، استارت آپی و آینده‌نگر و عمده صورت‌های مالی آن متمرکز بر آینده است، گفت: دارایی‌ها طی دو سال اخیر ۱۰۰ درصد رشد داشت. دوره وصول مطالبات کمتر از ۶۰ روز و در نسبت‌های سودآوری هم میانگین نسبت سود ناخالص ۳۰ تا ۳۵ درصد است.


وی افزود: دو معافیت مالیاتی همزمان مشمول نیان شده است. معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از سال ۹۳ آغاز شده و ۱۵ سال ادامه خواهد داشت. از سال ۹۸ هم مشمول مالیات مناطق کمتر توسعه یافته شده که حداقل تا ۱۵ سال ادامه دارد. حاشیه سود عملیاتی سال گذشته ۱۹ درصد، حاشیه سود خالص ۲۱ درصد و حاشیه سود ناخالص ۳۰ درصد بود.


غلامی نماینده ارزش‌گذار از تامین سرمایه کاردان درخصوص ارزش‌گذاری این شرکت گفت: طبق صورت‌های مالی نیان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کرد. مبنای اقتصادی اصلی در برآورد اصلی شرکت، نرخ تورم است که طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول و مرکز آمار محاسبه می‌شود.


وی افزود: در این شرکت بخش کوچکی از بحث افزایش زیرساخت مربوط به تجهیزات بوده و نکته اصلی رشد فروش محصولات است که تابع نیروی انسانی متخصص و تقاضای بازار است. محاسبات ظرفیت تولید در پیش‌بینی محافظه‌کارانه در نظر گرفته و بهای تمام‌شده هم بر اساس نرخ تورم محاسبه شد.ارزش شرکت ۲ هزار و ۶۱ میلیارد تومان و ۷۷۲۲ تومان برای هر سهم در نظر گرفته شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0