بورس نیوز
1400/04/02
15:02
قیمت طلا به مسیر صعودی بازگشت

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۱۸ سنت رسید.

خواندن ۲ دقیقه



به گزارش بورس نیوز ، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۷۷۷ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.


استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: با وجود اظهارات پاول که بر حفظ نرخ‌های بهره در رکورد پایین تاکید داشت، قیمت طلا افزایش چندانی نداشت که شاید به دلیل ادامه نگرانی‌های هفته گذشته بود. طلا تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر درباره تورم و اشتغال، ممکن است در بازه محدودی معامله شود.


قیمت طلا هفته گذشته پس از این که بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست سیاست پولی خود به احتمال نخستین دور افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۳ و تعدیل برنامه خرید دارایی اشاره کرد، حدود شش درصد ریزش کرد.


با این حال جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه تاکید کرد که نیت بانک مرکزی تشویق احیای کامل و گسترده بازار اشتغال است نه این که بر مبنای نگرانی از تورم آتی بخواهد نرخ‌های بهره را سریعا افزایش دهد.


بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله پس از اظهارات پاول در برابر کنگره آمریکا پایین‌تر رفت.


بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارز‌های رقیب ۰.۱ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.


در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۹۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۸درصد افزایش، به ۲۵۷۸ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۰۸۳ دلار و یک سنت رسید.



بیشتر بخوانید:

قیمت طلا تحت تاثیر دلار آمریکا افزایش یافت

انتهای خبر

0
0